DERS ADI

: Uluslararası Pazarlama ve E-Ticaret

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİŞ 7027 Uluslararası Pazarlama ve E-Ticaret ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dış Ticaret Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA KIRKULAK ULUDAĞ

Dersi Alan Birimler

Dış Ticaret Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders uluslararası pazarlar çerçevesinde pazarlama stratejileri ve yönetimi konularına odaklanmaktadır. Bu dersin temel amacı, lisansüstü öğrencilerinin uluslararası pazarlama temel kavram ve stratejileri konusunda bilgilerini ve uluslararası pazarlama çevresine ilişkin yönetimsel anlayışlarını geliştirmektir. Bu ders aynı zamanda dinamik e-ticaret ortamında sürekli öğrenmenin bir temeli olarak, pazarlamacılar için çeşitli elektronik ticaret konularını tanıtmayı amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, ulusal, uluslararası ve küresel pazarlama kavramları temel farkları anlayabilmelidir.
2   Öğrenciler hedef pazarı anlayabilmek için pazar analizi hazırlayabilmelidir
3   Öğrenciler, uluslararası pazarlama stratejileri konusunda bilgilerini gösterebilmelidir.
4   Öğrenciler, e-ticarete ilişkin kavramları bilir ve genel bir e-ticaret modeli planı oluşrutabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2 Uluslararası Pazarlama Çevresi
3 Uluslararası Pazarlama Çevresi
4 Rekabet ve Müşteri Analizi
5 Küresel Pazar Bölümlendirme
6 E-iş ve E-ticarete giriş
7 E-iş Aktiviteleri: Etkinliği artttırmak, maliyetleri azaltmak ve kazanç modelleri
8 Uluslararası Pazarlama Stratejileri:Ürün
9 Uluslararası Pazarlama Stratejileri:Fiyatlandırma
10 Uluslararası Pazarlama Stratejileri: Dağıtım Uluslararası Ticarette E-Pazaryerleri
11 Uluslararası Pazarlama Stratejileri: Pazarlama İletişimi Dijital Pazarlama İletişimi
12 Uluslararası Pazarlama Stratejileri: Pazarlama İletişimi Web Sitesi Tasarımı ve Adaptasyonu
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Warren J. Keegan and Mark S. Green (2011), Global Marketing, Sixth Edition, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, sınıf içi tartışmalar, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci ödevleri ve örnek olayları tartışmaya hazırlanacaktır.
2. Öğrenci uluslararası pazarlama çevresini anlayacak, uluslararası Pazar bölümlendirmesi, uluslararası pazarlama stratejilerini, e-ticaret ile ilgili temel kavramları vize ve final sınavlarında yorumlayacaktır.
3. Öğrenci yazılı ve sözlü bir biçimde sunum tekniklerine uygun olarak konu ile ilişkili sunumunu yapacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında teslim edilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2,5 42
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 4 5 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.4544