Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HATİCE ŞEBNEM SEÇER |
Dersi Alan Birimler |
İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, günümüzde artan profesyonelleşme eğilimine paralel olarak, işgücü piyasaları ve istihdam süreci açısından iş ve çalışma olgularından farklı bir nitelik arz eden, Türk Eğitim Sistemi'nin örgün ve yaygın eğitim boyutlarıyla ilişkilendirerek değerlendirmektir. Bu ders ile öğrencilerimizin örgün ve yaygın eğitimden kazanılan beceri ve yetkinliklerin bireylerin meslek sahibi olmalarındaki rolünü de dikkate alarak Türkiye'deki mesleki yapıyı analiz edebilmeleri ve yine günümüz işgücü piyasalarında önemi giderek artan yetkinlik olgusunu da tanımaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
21. yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2010. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Basılı ve web kaynaklarının dayalı olarak ders anlatımı ve tartışma. Öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, sınıf ile etkileşim. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin kavramsal ve yapısal olarak eğitim sistemini tanıması, meslekler sistemi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkiyi kurabilmesi ve meslekler açısından geleceğe ilişkin öngörülmemeler yapabilmesi beklenir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sebnem.secer@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 9:30 11.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|