DERS ADI

: Psikolojik Testler II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4008 Psikolojik Testler II SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kişilik değerlendirmesi ve diğer klinik değerlendirme işlemlerinde kullanılan çeşitli psikolojik testlerin tanıtılmasıdır. Ders kapsamında alanda sıklıkla kullanılan testlerin incelenmesi, uygulaması, puanlaması ve klinik değerlendirme raporunun yazılması konularında bilgi kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Objektif ve projektif testlerin temel özelliklerini ve işlevlerini tanımlayabilmesi
2   Objektif ve projektif testlerin uygulanması hakkında bilgi sahibi olması
3   Objektif ve projektif testlerin puanlama sistemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Objektif ve projektif testlerin sonuçlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olması
5   Objektif ve projektif testlerin sonuçlarının rapor edilmesi hakkında bilgi sahibi olması
6   Objektif ve projektif testlerin sonuçlarını bütünleştirerek hazırlanan genel değerlendirme raporu hakkında bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsamının ve işlenişinin açıklanması
2 Klinik değerlendirme işlemleri-etik konular, bilgilendirilmiş onam, test görüşme içeriği
3 Klinik değerlendirme işlemleri-etik konular, bilgilendirilmiş onam, test görüşme içeriği
4 Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi
5 Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi
6 MMPI
7 MMPI
8 TAT
9 TAT
10 Rorschach Mürekkep Desenleri Testi
11 Çizim Testleri
12 Cümle Tamamlama Testleri
13 Zeka Testleri
14 Zeka Testleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cohen, RJ & Swerdlik, ME. (2015). Psikolojik test ve değerleme. (Çev. Ed. Ezel Tavşancıl). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Graham, J. R. (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi (2. Baskı) (O. Sorias, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği. (Orijinal çalışma basım tarihi bt).
Greene, R. L. (1980). The MMPI: An Interpretive manual. New York: Grune & Stratton, Inc.
Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of psychological assessment (4th d.). New York: Wiley.
Hilsenroth, M. J. & Segal, D. L. (Eds.). (2004). Comprehensive handbook of psychological assessment: Personality assessment (2nd Vol.). New Jersey: Wiley.
Lachar, D. (1990). The MMPI: Clinical assessment and automated interpretation. California: Western Psychological Services.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma
Gözlem ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, derse/uygulama örneklerine katılım, final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155544445
ÖK.25554445
ÖK.35554445
ÖK.455555445
ÖK.555544445
ÖK.6555554