DERS ADI

: Pediatrik Kardiyopulmoner Rehabilitasyon I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 5049 Pediatrik Kardiyopulmoner Rehabilitasyon I SEÇMELİ 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci, akut ve kronik pulmoner problemleri olan neonatallerde ve çocuklarda, çocuğun gelişim seviyesine ve klinik soruna uygun değerlendirme ve tedavi yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Neonatal ve pediatrik pulmoner anatomi ve fizyolojiyi bilir.
2   Neonatal ve pediatrik pulmoner hastalıkları ve patofizyolojiyi tanımlar.
3   Çocuğun gelişim seviyesine ve patolojiye uygun değerlendirme yapar.
4   Çocuğun gelişim seviyesine ve patolojiye uygun fizyoterapi programını planlar ve uygular.
5   Pediatrik pulmoner hastalıklarda kardiyopulmoner rehabilitasyon kapsamında hasta ve aile eğitimi yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve tanımlanması
2 Neonatal ve pediatrik solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi
3 Neonatal ve pediatrik solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi
4 Pediatrik pulmoner hastalıklar ve patofizyolojisi
5 Pediatrik pulmoner hastalıklar ve patofizyolojisi
6 Pediatrik hastalarda solunum sisteminin değerlendirilmesi
7 Pediatrik hastalarda solunum sisteminin değerlendirilmesi
8 Pediatrik hastalarda solunum sisteminin değerlendirilmesi
9 Pediatrik hastalarda fizyoterapi yaklaşımları
10 Pediatrik hastalarda fizyoterapi yaklaşımları
11 Pediatrik hastalarda fizyoterapi yaklaşımları
12 Pediatrik hastalarda fizyoterapi yaklaşımları
13 Kistik fibrozisli çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyonda değerlendirme
14 Astımlı çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Pryor JA, Prasad NH. Physiotherapy for Respiratory & Cardiac Problems: Adults and Pediatrics. 3rd ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2002.
Irwin S, Tecklin JS, Cardiopulmonary Physical Therapy: A Guide to Practice. St Louis: Mosby; 2004.
Hough A. Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence-Based Approach to Respiratory and Cardiac Management. 2nd ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2001.
. Science Citation Index, Index Medicus

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Özel görüşme, konferans tipi ders, probleme dayalı öğretim (PDÖ) oturumları, grup seminerleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111