DERS ADI

: Çocuk ve Gençlik Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5028 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, toplumun sosyal ve ahlaki norm ve değerlerini koruyan ve devamını sağlayan çeşitli masalların, arkitiplerin, efsane ve destanların, ulusal sembol ve alegorilerin çocuk ve gençliğe yönelik metinlerde irdeleyerek metinlerin altında yatan ideolojik niyetleri ortaya koymaya amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan çocuk ve gençlik edebiyatı yazarlarını tanımak.
2   Amerikan çocuk ve gençlik edebiyatının tarihsel gelişimini tanımak.
3   Çocuk eserlerinde yer alan milli, kültürel ve etik değerleri yansıtan söylemleri fark edebilmek.
4   Çocuğa ve çocukluğa yükelenen anlamları farklı kültür ve tarihsel dönemlere göre inceleyebilmek.
5   Çocuk edebiyatının ideolojik dayanak noktalarını irdeleyebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Çocuk Edebiyatının Öneminin Algılanması Sınıf Tartışması
2 Amerikan Çocuk Edebiyatının Kısa Tarihçesi Sınıf Tartışması
3 Fantezinin Çocuk Edebiyatındaki Rolü Okuma Paketi
4 Ideoloji ve Çocuk Anlatısı - Okuma Paketi
5 E.B. White: Charlotte s Web ve Stuart Little Sınıf Tartışması
6 Peri Masalları ve Disney Söylemi - Okuma Paketi
7 Cinderella, Snow White, Little Mermaid /Toy s Story, Lion King, Pinnochio Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Jon Scieszka, Yapı Çözümcülük ve Modern Peri Masalı Sınıf Tartışması
10 İmgelerin Çözümlenmesi: İllüstrasyon ve Resimli Çocuk Hikayeleri- Okuma Paketi
11 Beatrix Potter ve Maurice Sendak dan Seçmeler Sınıf Tartışması
12 Amerikan Gençlik Edebiyatı Okuma Paketi
13 Ergenlik Dönemi'de Kimlik : Aidan Chambers Postcards from No Man s Land Sınıf Tartışması
14 Gençlik ve Siberkültür: M.T Anderson Feed Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anderson, M.T. Feed. Cambridge, Mass: Candlewick, 2002
Chambers, Aidan. Postcards from No Man s Land. New York: Dutton, 1999.
Clark, Beverly Lyon. Kiddie Lit.: The Cultural Construction of Children s Literature in America.
Baltimore: John Hopkins UP, 2003.
Farmer, Nancy. The House of the Scorpion. New York: Simon, 2002.
Griswold, Jerry. Audacious Kids: Coming of Age in America s Classic Children s Books. New
York: Oxford UP, 1992.
Hunt, Peter, ed. Understanding Children s Literature. New York: Routledge, 1999.
---. Literature for Children: Contemporary Criticism. London: Routledge, 1992.
Lesnik-Oberstein,Karin. Children s Literature:Criticism and the Fictional Child.Oxford:Oxford UP, 1994.
Potter, Beatrix. More Tales from Beatrix Potter. New York: Penguin, 1985.
Stephens, John. Language and Ideology in Children s Fiction. London: Longman, 1992.
White, E.B. Charlotte's Web. (1952) New York: HarperCollins, 1980.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
3.Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com veya esra.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Programa göre değişir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14544355454
ÖK.234343555454
ÖK.35254435555
ÖK.45254435555
ÖK.55254435555