DERS ADI

: ENGELLİLERDE EGZERSİZ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5026 ENGELLİLERDE EGZERSİZ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Engelli bireylerle egzersiz uygulamaları yapabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi sahibi olmak
2   Özel gereksinimli bireylerin davranışları hakkında bilgi sahibi olmak
3   Özel gereksinimli bireylerde egzersizin önemini anlamak
4   Özel gereksinimli bireylerde egzersiz uygulamaları yaptırabilmek
5   Paralimpik branşlar ve özel gereksinimli bireylerin yaptığı diğer spor branşları hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 özel gereksinimli birey tanımı ve özellikleri
2 özel gereksinimli birey tanımı ve özellikleri
3 özel gereksinimli bireylerde egzersizin önemi
4 özel gereksinimli bireylerde egzersizin önemi
5 özel gereksinimli bireylere yaklaşım yöntemleri
6 özel gereksinimli bireylerde egzersiz uygulamaları
7 vize
8 özel gereksinimli bireylerde egzersiz uygulamaları
9 özel gereksinimli bireylerle saha çalışmaları
10 özel gereksinimli bireylerle saha çalışmaları
11 Paralimpik branşlar
12 Paralimpik branşlar
13 Paralimpik branşlar
14 özel gereksinimli bireylerde diğer spor branşları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Handbook of Disability Sport and Exercise Psychology 1st Edition by Jeffrey J. Martin
2-DisAbility Fitness Paperback March 16, 2014 by Devon Palermo
3-Wheelchair Sport: A Complete Guide for Athletes, Coaches, and Teachers Vicky Goosey-Tolfrey Human Kinetics,
4-David S. Geslak. The Autism Fitness Handbook: An Exercise Program to Boost Body Image, Motor Skills, Posture and Confidence in Children and Teens with Autism Spectrum Disorder. 2015
5-Michelle Grenier. Physical Education for Students With Autism Spectrum Disorders: A Comprehensive Approach. 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, anlatım, saha uygulaması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sercin KOSOVA
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi, Seferihisar
sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir. Mesai saatleri içerisinde e posta yolu ile ulaşılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 6 2 12
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152