DERS ADI

: Gemi ve Filo Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DDD 5031 Gemi ve Filo Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı; denizcilik endüstrisinin gelişimi bağlamında gemi işletme müdürünün rolünün tanımlanması, hem ISM hem de ISPS Kodlarını ve bunların yöneticiyle olan ilişkilerini incelemek ve kalite, emniyet yönetimi ve çevre sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizcilik endüstrisinin gelişimi bağlamında gemi işletme müdürünün rolünün tanımlanması.
2   ISM ve ISPS Kodlarını ve bunların yöneticiyle olan ilişkilerinin açıklanması.
3   Kalite, emniyet yönetimi ve çevre sistemleri arasındaki ilişkilerin öğrenilmesi.
4   Gemi faaliyetleri için kaynakların ve operasyonların yönetiminin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Denizcilik Sektörüne Giriş.
2 Gemi İşletmeciliği İçin İşletme Yönetimi Becerileri.
3 Gemi İşletmeciliği için Deniz Personeli Çalıştırma ve Yönetme.
4 Gemi Destek Hizmetleri: Satın Alma / Satma / Ekipman / Bakım / Tedarik.
5 ISO Deniz Standartları.
6 Denizcilikte Emniyet ve Güvenlik: Yönetim ve Mevzuat.
7 Denizcilikte Emniyet ve Güvenlik: Düzenleme ve Çevre.
8 Ara Sınav.
9 Taşımacılık Hizmetlerini Desteklemek İçin Kişisel ve Profesyonel Beceriler.
10 Deniz Endüstrisinde Finans ve Muhasebe.
11 Deniz Hukuku ve Sigortacılığın Arka Planı.
12 Örnek Olay İncelemesi.
13 Örnek Olay İncelemesi.
14 Sunumlar.
15 Sunumlar.
16 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lorange, P. (2005). Shipping Company Strategies. Elsevier B. UK.
- Spruyt, J. (1994). Ship Management. Lloyd's of London Press.
- Antapasis, A., Athanassiou, L. and Røsæg, E. (2009). Competition and Regulation in Shipping and Shipping Related Industries. Martinus Nijhoff Publishers.
- Dickie, J. (2014). Reeds 21st. Century Ship Management. Bloomsbury Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum ve Uygulamalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin derse aktif katılımları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Assist. Prof. Dr. Oğuz Atik
oguz.atik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 2 3 6
Örnek olay çalışması 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13455
ÖK.23434
ÖK.343444
ÖK.43433