DERS ADI

: KLİNİK ÇALIŞMA PEDİATRİK AYAKTAN HASTALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 4050 KLİNİK ÇALIŞMA PEDİATRİK AYAKTAN HASTALAR SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜLAY TARSUSLU

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pediatrik rehabilitasyona yönelik önceki teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuya yönelik pediatrik rehabilitasyon alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pediatrik rehabilitasyon alanında sıklıkla karşılaşılan hastalıkları bilir.
2   pediatrik rehabilitasyon alanında nadir görülen hastalıkları bilir
3   Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder,
4   Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde fizyoterapi ve rehabilitasyon programını geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.
5   kanıta dayalı yaklaşımları bilir ve uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Serebral palsi (SP) değerlendirme ve fizyoterapi genel tekrar
2 Diparetik SP de değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
3 Hemiparetik SP de değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
4 Kuadriperatik SP de değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
5 Prematür bebeklerde değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
6 Prematür bebeklerde değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
7 Kas hastalıklarında değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
8 Kas hastalıklarında değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
9 Obstetrik brakial pleksusta değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
10 Konjenital musküler tortikollis değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
11 Entelektüel gelişimsel gerilikte değerlendirme ve tedavi, klinik vaka eşliğinde
12 Final sınavına hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ferrari A, Cioni G. The spastic forms of cerebral palsy. A guide to the assessment of adaptive functions. Springer, 2010
2. Kail RV. Children and their development. Fifth Edition. Pearson Education, 2010.
3. Levitt S. Treatment of cerebral palsy and motor delay. Fourth edition. Balckwell publishing, 2004.
4. Suzan Campbell, Darl W. Vander Linden, Robert J. Palisano. Physical therapy for children. Third edition. 2006, Elsevier, USA
5. Karen J. Dodd, Christine Imms, Nicholas F. Taylor. Physiotherapy and occupational therapy for people with cerebral palsy. A problem-based approach to assessment and management. 2010, Mac Keith Press, London, UK

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Yüz yüze görüşme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 (ödev+performans)+Final (%60), Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 15 2 30
sunum hazırlama 1 5 5
haftalık ders öncesi sonrası hazırlıklar 15 2 30
final sınavına hazırlık 1 5 5
ödev hazırlama 13 2 26
final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55