DERS ADI

: SERAMİK KİMYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCS 1001 SERAMİK KİMYASI ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Endüstriyel Cam ve Seramik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YILDIZAY AYYILDIZ SELİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kimya biliminin temelini oluşturan terim ve kavramlar ile bu kavramların dayandığı temel teorileri seramik alanı ile ilişkilendirerek vermektir. Ders; madde: özellikleri ve ölçümü, atomun temel yapısı, molekül ve iyonların oluşumu, bileşiklerin adlandırılması, kimyasal bağlanma, kimyasal eşitlikler ve nicel bağıntılar, katılar ve kristal yapıları konularına odaklanılarak aktarılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Maddenin özellikleri ile ölçü birimlerini ifade edebilme
2   Seramik malzemelerin atomik yapısını açıklayabilme
3   Periyodik sistemin elementlerini sınıflandırabilme ve önemli grupların özelliklerini açıklayabilme
4   Kimyasal bağları ve oluşan bileşikleri tanımlayabilme
5   Kimyasal eşitlikler ve nicel bağıntılara yönelik problemleri çözebilme
6   Katılar ve kristal yapılarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Madde ve Özellikleri
2 Maddenin Ölçülmesi
3 Seramik Malzemelerin Atomik Yapısı
4 Elementler ve Periyodik Tablo
5 Periyodik Eğilimler
6 Seramikte Kullanılan Periyodik Tablodaki Önemli Gruplar
7 Kimyasal Formüller
8 Ara sınav
9 Bileşiklerin Adlandırılması
10 Kimyasal Bağlar
11 Lewis Yapıları
12 Kimyasal Eşitlikler, Reaksiyon Türleri
13 Mol Kavramı
14 Katılar ve Kristal Yapılar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mete, Z. (2020). Seramik Kimyası. Tibyan Yayıncılık, İzmir.
Petrucci, R. H., Harwood, W. S., & Herring, F. G. (2002). Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar.(8.. baskı) (Çev. Edt. Tahsin Uyar ve Serpil Aksoy). Palme Yayıncılık, Ankara.
Atkins, P., Jones, L. (1998). Temel Kimya, Cilt 1-2, Kılıç, E., Köseoğlu, F., Yılmaz, H. (Çev. Ed.). Bilim Yayıncılık, Ankara.
Mortimer, C. E. (1989). Modern Üniversite Kimyası, Cilt 1-2, Altunata, T. (Çev. Ed.). Çağlayan Kitapevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama dersleri şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi konuları anlatarak, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 UYG Uygulama
3 FN Final
4 BNS BNS VZ* 0.25 +UYG * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.25 + UYG* 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize sınavı %25: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Uygulama %25: Uygulama yönteminin yoklanması
III. Final sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
IV. Bütünleme sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildizay.ayyildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi ve Perşembe günleri 08.30-17.30 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61