DERS ADI

: Dokuma Kumaş Yapıları III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 2122 Dokuma Kumaş Yapıları III ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEDEF ACAR

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu ders; kuvvetlendirilmiş dokular, çift katlı v.b dokuma yapıları ayrıntılı olarak ele almayı, söz konusu yapılara ait tahar, armür, tarak planları, sıklık ve boyut hesaplamaları ve üretim raporları hakkında bilgiler vermeyi, bu bilgiler doğrultusunda kumaş örnekleri üzerinden analiz yapmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde kuvvetlendirilmiş dokuma, çift katlı ve diğer karmaşık yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilmesi
2   Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda kuvvetlendirilmiş dokuma, çok katlı ve diğer karmaşık yapıların açılımlarını yapabilmesi
3   Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurabilmesi, ilgili üretim raporlarını hazırlayabilmesi,
4   Çok katlı ve karmaşık yapıları çözümleyebilmesi
5   Kazandığı bilgilere bağlı olarak kendisinin tasarım yapıp üretim raporunu gerçekleştirmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kuvvetlendirilmiş astar çözgülü dokular
2 Kuvvetlendirilmiş astar çözgülü dokular, kuvvetlendirilmiş astar atkılı dokular
3 Kuvvetlendirilmiş astar atkılı dokular
4 Çift kat torba yapılar. Farklı katlarda farklı örgü denemeleri
5 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar.
6 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
7 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
8 Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma
9 Çözgü Brokarlar ve atkı brokarlar
10 Battaniye dokular
11 Ara Sınav
12 Battaniye dokular
13 Trlko dokular
14 Trlko dokular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dokuma Tekniği I, II Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987.
Dokuma Tekniği ve Sanatı, Güngör Başer;Cilt I,II, Punto Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir, 2005
Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim elemanı öğrencilere, kuvvetlendirilmiş dokular, çok katlı ve karmaşık yapılar hakkındaki teknik bilgileri önce basit, sonra karmaşık desen örnekleri üzerinden anlatır. Kazandıkları bilgilerle, tek başlarına ya da birlikte tasarımlar gerçekleştirip teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan üretime geçiş aşamasında, gözden geçirme oturumları öğretim elemanı tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımlarının üretim raporlarını hazırlamaları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, kuvvetlendirilmiş dokumalar, çok katlı ve karmaşık yapılara yönelik üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir üretim raporu hazırlama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci farklı dokuma örgüleri kullanarak çok katlı ve karmaşık yapılar hazırlayacaktır
Hazırladığı örneklerin tahar, armür, tarak planlarını çıkaracaktır
Bir tasarımdan yola çıkarak olası bir desen raporları hazırlayacaktır
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalılmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Derse katılım
Ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sedef.acar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tel.0232 3016754
sedef.acar@deu.edu.tr

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Diğer kısa sınavlara hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1353331531
ÖK.22331351533
ÖK.35313531153
ÖK.43135353
ÖK.5551353553313