DERS ADI

: Seramik Tasarım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 2101 Seramik Tasarım I ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEMDUHA CANDAN GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

İşlevselliğe ve ergonomiye uygun olarak tasarlanmış günlük kullanım eşyalarının çamur tornasında uygulanmasının yanı sıra, tornada biçimlendirme tekniklerini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tornada şekillendirmeye uygun özgün projeler tasarlayabilme
2   Tasarladığı projeyi bire bir çizerek ölçülendirebilme
3   Ölçülendirilmiş tasarımları tornada uygulayabilme
4   Teknik bilgi ve becerisine dayanarak seramik unsurları ilave edebilme
5   Sırlama, dekorlama, astarlama gibi teknik detayları projede kullanabilme becerisine sahip olabilme
6   Ortaya çıkan ürünü kurallarına göre kurutabilmesi, pişirebilmesi, sırlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirlenen sır projesi olarak seçilen konunun teorik anlatımı yapılır.
2 Araştılacak olan yüksek derece sır ile ilgili öğrenci teorik araştırmaya yönlendirilir.
3 Teorik araştırma
4 Sırların seger formülleri oluşturulur ve hammaddeler belirlenerek reçeteleri hesaplanır. Ya da öğrenci üçlü veya dörtlü diyagram ile hammaddeler üzerinden harmanlarını hazırlar.
5 Sırlar deney plakalarına uygulanır.
6 Tornada şekillendirmeye uygun işlevsel bir kap tasarımı
7 Tasarım
8 Tasarımların değerlendirilmesi
9 Çamur yoğurma ve hazırlama
10 Tornada projenin uygulanması
11 Tornada projenin uygulanması
12 Tornada projenin uygulanması
13 Rötuşlama
14 Kulp hazırlanması ve takılması
15 Rötuşlama- Astarlama-Dekorlama
16 Kurutma
17 Bisküvi Pişirimi
18 Sırlama ve sır pişirimi
19 Ödev sunum ve projelerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer,
Yardımcı kaynaklar: The Encyclopedia of pottery techniques, Peter Cosentino
The Complete Potters Companion, Tony Birks
Seramik hataları ve çözüm yöntemleri, Harry Fraser, Çeviren: Zeliha Mete & İlker Özkan

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders öğrencilerle bire bir çalışılarak dönem sonunda bir sunumla sonlandırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, disiplinli çalışma, zamanı iyi kullanma, verilen teknikleri istenen süre içinde tamamlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. %80 derse katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Geciken proje teslimlerinde öğrenci derse devam etmiş olsa bile başarısız kabul edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

covenoglufusun@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Ödev Hazırlama 1 8 8
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6