DERS ADI

: SERAMİK HAMMADDELERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 6049 SERAMİK HAMMADDELERİ I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Teknoloji ağırlıklı bu derste; hem masse (bünye) ve hem de sır yapımlarında kullanmış
olduğumuz seramik hammaddelerinin fiziksel, kimyasal, mineralojik analizleri
konularında bilgilendirmeler ve yeni hammadde kaynakları arayışları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik hammaddeleri konusunda ileri teknik, teknolojik, malzeme bilgisine sahip olabilmesi ve gelişimine katkıda bulunabilmesi,
2   Sahip olduğu bilgiler doğrultusunda kendi uzmanlık alanını oluşturması ve üst düzey ürünler geliştirebilmesi, geliştirdiği ürünlerle sanata ve endüstriye katkılarda bulunabilmesi,
3   İleri düzeydeki deneyleri yapabilmesi, deney sonuçlarını değerlendirebilmesi, yapmış olduğu tüm çalışmaları ve deney sonuçlarını belgelemesi, makaleler yazması, seminerler vermesi,
4   Yapmış olduğu ileri düzey deneyler ve araştırmalar sonunda yeni çözümler üretebilmesi, yöntemlerini geliştirebilmesi,
5   Kazanmış olduğu üst düzey bilgilerini aktarabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özlü ve özsüz seramik hammaddelerinin sınıflandırılması
2 Özlü seramik hammaddelerinin oluşumu
3 Özsüz seramik hammaddelerinin oluşumu
4 Kil ve Kaolinler
5 Kuvartz ve Feldspatlar
6 Seramik hammaddelerinin fiziksel, kimyasal ve mineralojik özellikleri
7 Seramik hammaddelerinin fiziksel, kimyasal ve mineralojik özellikleri
8 Seramik hammaddeleri üzerine uygulanan deneyler
9 Seramik hammaddeleri üzerine uygulanan deneyler
10 Bölge ve alan araştırmaları
11 Bölge ve alan araştırmaları
12 Bölge ve alan araştırmaları
13 Numunelerin toplanması, tasnifi, kodlanması
14 Numunelerin toplanması, tasnifi, kodlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Seramik Teknolojisi , Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi,
Seramik Anasanat Dalı Yayınları No:1, İstanbul 1983
Industrial Cedramics , Felix Singer-Sonja S. Singer,CH, London - 1960
Yardımcı kaynaklar:
Cevher Hazırlamada Zenginleştirme Yöntemleri , Güven Önal, İTÜ, Maden Fakültesi
Matbaası, İstanbul 1985
Das Keramische Laboratorium I II , Von Dr. İng Friedrich Lipinski, Wilhelm Knapp
Verlag, Düsseldorf 1955
Seramik , Yüksel Güner, Gençlik Kitabevi A.Ş., İstanbul 1987
Haase Keramik , Von. Dr. Phil. Nat. Theodor Haase, Veb Deutscher Verlag für
Grundstoffindustric, Leipzig 1968
Ceramic Glazes , Cullen W. Parmelee, Cahners Books, Massachusetts 1973
Seramik Hammaddeleri , Güner Sümer, Ak Ofset, Eskişehir 2005
Cooper s Book of Glaze Recipes , Emmannuel Cooper, B.T. Batsford Ltd., London 1987
Clay and Glazes fort he Potter , Daniel Rhodes, Chilton Book Company, Radnor,
Pennsylvania 1973

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi; ders notları ve çeşitli görsellerle konu hakkında öğrencinin
bilgilenmesini sağlar, daha sonra öğrenciler tarafından araştırılmasını istediği
hammaddeler hakkında deney sonuçlarını ve görselleriyle birlikte bir sunum dosyası
hazırlamasını ister. Gerektiğinde öğretim üyesi; arazi yüzey taraması, bölge, alan
araştırmaları ve buna bağlı olarak toplanan numunelerin değerlendirme raporlarının
hazırlanması ister. Her sunumdan sonra öğretim üyesi tarafından tartışma ortamı
yaratılarak konu ile ilgili teknoloji, terminoloji ve kavramlar hakkındaki bilgilerin
pekiştirilmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 RPR RaporHzr
3 BNS Başarı Notu UYG * 0.50 + RPR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derse devamı ve zamanında katılmış olması, ders esnasında öğretim üyesi
tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtlar, ders içindeki sunumları ve verdiği
seminerler puanlamaya katkıda bulunacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci, yarıyıl içinde en az bir sunum, bir proje ve bir seminer hazırlamalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 12 168
Rapor hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.25555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555
ÖK.5555