DERS ADI

: SERAMİK HEYKEL I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5029 SERAMİK HEYKEL I ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin lisans eğitiminde kazandığı şekillendirme ve tasarım konusunda bilgi ve becerisini kullanarak, her yıl belirlenen bir tema doğrultusunda, ileri düzeyde sanat kültürü ve estetiğe sahip, özgün tasarım ve sanat objesi üretebilme yetkinliğini gösterebilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen soyut veya somut bir temadan yola çıkarak ileri düzeyde sanatsal düşünce üretebilmesi
2   Almış olduğu dersler sonucu kazandığı tasarım bilgisini kullanarak verilen tema doğrultusunda ileri düzeyde özgün tasarım yapabilmesi
3   Tasarım ve üretim sürecini planlayıp kendi başına yürütebilmesi
4   Yapmış olduğu özgün tasarımdan, ileri düzeyde sanat kültürü ve estetiğe sahip bir sanat objesi üretimini geçekleştirebilmesi
5   Üretmiş olduğu düşünce ve buna bağlı ürettiği tasarımı yazılı veya sözlü olarak ifade edebilmesi ve savunabilmesi, beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin hedefleri üzerine konuşma, verilecek projenin temasının tanıtılması
2 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı araştırmalar üzerine öğrencinin katıldığı tartışmalar.
3 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı araştırmalar üzerine öğrencinin katıldığı tartışmalar.
4 Tartışma ve gözden geçirmeler sonucu ortaya çıkan tasarım ve eskizleri üzerine tartışmalar.
5 Tartışma ve gözden geçirmeler sonucu ortaya çıkan tasarım ve eskizleri üzerine tartışmalar.
6 Tartışma ve gözden geçirmeler sonucu ortaya çıkan tasarım ve eskizleri üzerine tartışmalar.Tasarımların onaylanması.
7 Tasarımın uygulanması.
8 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
9 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
10 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
11 Tasarımın uygulanması.Ortaya çıkan problemler ve çözümler üzerine tartışmalar
12 Uygulamanın şekillendirilmesi aşamasından sonraki pişirim ve sır aşamaları
13 Uygulamanın şekillendirilmesi aşamasından sonraki pişirim ve sır aşamaları
14 Sunuma hazırlık ve rapor hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: The figure in Clay-Lark Ceramic Book, Ceramic Form-Peter Lane
Yardımcı kaynaklar: Ceramic Monthly, Ceramic Art And Perseption, Ceramic Technical, Neu Ceramic, Ceramic De Verre, Seramik Federasyonu Dergisi. Sanat ve Seramik sanatı üzerine yazılmış yabancı ve Türk yayınlar. Temaya bağlı her türlü yazılı ve görsel eser.
Huntürk, Özi, Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016
Yılmaz, Mehmet, Heykel Mekandaki Yumru, Ütopya Yayınları, Ankara, 2019

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Projenin teması üzerine yapılan araştırmaların, sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber irdelenmesi. Tasarım aşamasında eskiz oluşturma, oluşturulan eskizlerden uygulanılacak tasarımın seçilmesi ve üretim aşamasında uygulanılacak yöntemin üzerine tartışmalar.
2. Ders ve Atölye Çalışmaları
Onaylanan tasarımların üretimi sürecinde, uygulamanın denetlenmesi ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı tasarımı ve uygulamasını izleyiciler önünde sunumu ve nihai ürün, sanat objesi üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 RPR Rapor
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + RPR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış, bitmiş çalışma üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, öncelik tasarımdaki yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım ve projenin temayla paralelliği ve uygulamada gösterilen beceri göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan araştırmanın, seminer olarak izleyenlerle paylaşılması, seminerde öğrencinin araştırma ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yoktur.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 8 40
Proje Hazırlama 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555552525224
ÖK.2555452525224
ÖK.35554525252
ÖK.4555455252
ÖK.544444452