DERS ADI

: ÇAĞDAŞ SANAT HAREKETLERİ-TEKSTİL VE MODA TASARIM İLİŞKİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5166 ÇAĞDAŞ SANAT HAREKETLERİ-TEKSTİL VE MODA TASARIM İLİŞKİSİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanat- Tasarım ilişkisi ve etkileşimi boyutunda çağdaş sanat hareketleri tekstil ve moda tasarım ilişkilerini irdelemek, yenilikçi tasarımları yakalamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat tasarım ilişkisi kurabilmek, analiz yapabilmek ve yorumlayabilmek.
2   Çağdaş sanat hareketleri ile ilgili bilgi birikimine sahip olmak.
3   Endüstriyel tasarım, tekstil ve moda tasarımının gelişim süreci ile ilgili bilgi birikimine sahip olmak.
4   Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel araştırma yapmak ve sunmak.
5   Alanı ile ilgili kültürel birikime sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "Endüstriyel tasarım anlayışının" oluşması
2 "Endüstriyel tasarım anlayışının" oluşması
3 "Bauhaus" okulu ve endüstriyel tasarıma yönelik çalışmalar
4 "Bauhaus" okulu ve endüstriyel tasarıma yönelik çalışmalar
5 1930-1960 yılları çağdaş sanat hareketleri, toplumsal yapı ve tekstil ve moda tasarım ilişkisi
6 Dada
7 Sürrealizm
8 Soyut Ekspresyonizm
9 1960'lardan günümüze sanat hareketleri toplumsal yapı ve tekstil ve moda tasarım ilişkisi
10 Pop Art
11 Op Art
12 Yeni Gerçekçilik, Kavramsal Sanat
13 Memphis, Minimalizm
14 Post Modernizm

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
-MACKRELl, Alice, `Art and Fashion The Impact on Fashion and Fashion on Art , BT Batsford,London, 2005,
-DÖLEN, Emre, Tekstil Tarihi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları, No:92/1, İstanbul, 1992
GİNSBURG, Madeleine, The Illustrated History of Textiles,Studio Editions, 1991, London.
-HARRIS, J, 5000 Years of Textiles, London, 1993.
-JOYCE, Carol, Textile Design, Library of Congress Cataloging, 1993, NewYork
-WELTGE WORTMANN, Sigrid, Bahaus Textiles/Women Artists andWeaving Workshop, Thames and Hudson, 1993, London.
-WİLDHİDE, Elizabeth, William Morris Decor and Design, Harry N.Abrams,Inc., 1991,Great Britain.
-Nikos Stangos, `Consepts of Modern Art from Fauvism to Postmodernism , Thames and Hudson, London, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciye öğretim üyesi tarafından eğitim döneminin ilk haftası; araştırma konuları ve dersle ilgili kaynakça verilir. Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır. Kalan 4 haftada öğrenciler araştırma konularını seminer şeklinde sınıfta sözlü ve/veya görsel olarak sunar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ödev/sunum notu
2- Final sınavı notu
3- Bütünleme sınavı notu

Değerlendirme Kriteri

-Ödev/sunum
-Final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma-12-13 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 3 5 15
Ödev - sunum 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555355
ÖK.2555
ÖK.3555533355
ÖK.45335
ÖK.5555555