Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Film Tasarım ve Yönetmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ EMRAH SUAT ONAT |
Dersi Alan Birimler |
Dersin Amacı |
Birinci dönem çözümlemesi ve temsili /uygulamalı çalışmaları yapılmış senaryo temelinde filmsel anlatımın ayrıntılandırılması. Temel sinemasal tekniklerin anlam yaratma ve senaryoyu izleyiciye görsel olarak iletme sürecinde çeşitlendirilmesi. Film yönetiminin kompleks tekniklerine giriş. Kalabalık çekimlerin ve hareketli kameranın öykü anlatım sürecindeki etkisinin öğrenci tarafından kavranması. Kurgunun anlam yaratmadaki etkisinin gösterilmesi. Projenin, basit bir filmden, birbirinden farklı çekim teknikleri ile komplike bir eser haline dönüştürülmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Film izlenir. Öğrencilerin yaklaşımları karşılaştırılarak analiz edilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Uygulamalı dersin gereği olarak öğrencinin ders akış planına göre planlı çalışıp çalışmadığı üzerine bir değerlendirme yapılır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencini Disiplini, ekip uyumu, yaratıcı düşünme ve ekiple paylaşma, kararlı, ne istediğini bilme, yapıcı ve dinamik ve olup olmadığı üzerine değerlendirilir. Öğrenci, olumsuz koşullar altında bile, filmin yönetim sürecini, elindeki koşulları ve malzemeyi nasıl kullandığına/yönettiğine göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse %80 devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
emrahsuatonat@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
ders günleri, dersten sonraki yarım saat. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|