DERS ADI

: Türk Romanında Eğitim Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6000 Türk Romanında Eğitim Sorunları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türk romancılarının en fazla ilgilendiği sosyal problem olan eğitim sorunlarının romanlara ne şekilde yansıdığını tespit etmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk romanının gelişiminde rol oynayan sosyal gelişmeleri kavrayabilme ve açıklayabilme.
2   Türk romanının gelişiminde rol oynayan siyasal ve kültürel gelişmeleri kavrayabilme ve açıklayabilme
3   Türk romanında eğitim sorunlarının ele alınmasının devrin sosyal durumu ve değerler sistemiyle ilişkisini kurma.
4   Romanlarda tematik çalışma yapma metodlarını kavratabilme.
5   Romanlarda görülen eğitim sorunlarını güncelleştirerek öğrencileri eğitmede kullanma yollarını araştırmayı kavratabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de eğitimin bir sorun olarak ortaya çıkışı ve bu konudaki fikirler
2 Tanzimat romanlarında kadın eğitimi
3 Tanzimat romanlarında çocuk eğitimi
4 Servet-i Fünun romanlarında eğitim sorunları
5 II.. Meşrutiyet dönemi roman ve hikâyesinde eğitim ve eğitim sorunları
6 II.. Meşrutiyet dönemi roman ve hikâyesinde eğitim ve eğitim sorunları
7 II.. Meşrutiyet dönemi roman ve hikâyesinde eğitim ve eğitim sorunları
8 Ara sınav
9 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
10 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
11 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
12 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
13 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
14 Cumhuriyet dönemi Türk roman ve hikâyesinde eğitim sorunları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yapılan roman ve eğitim içerikli tezler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, sunum.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak ve kullanılacak kaynaklar hazır olarak gelinmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 15-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155434552
ÖK.255434552
ÖK.355434552
ÖK.455434552
ÖK.555434552