DERS ADI

: Desen II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 2004 Desen II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Sinema ve Televizyon
Tekstil
Heykel

Dersin Amacı

Desenin temel ögeleri ile bütünü algılamayı kavratmak, gördüğünü aktarma ve ifade edebilme yeteneğini geliştirmektir,

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Füzen ve Çini teknikleri ile çizim yöntemlerinin hayata geçirebilmesi,
2   Desenin ögeleri çizgi ve leke ile çizgisel ve gölgesel anlatım olanaklarını araştırabilmesi,
3   . Desenin ögeleri ışık ve gölgeyi gördüğünü yansıtabilecek şekilde kullanabilmesi
4   Çini mürekkebi ve füzenle canlı modelden gözleme dayalı biçimlendirme yapabilmesi,
5   Desen çizmenin ilkelerini, çini mürekkebi ve füzen tekniğine uyarlayabilmesi, beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gölgesel/Lekesel kavramlarının tanımı ve Desen örneklerinin incelenmesi Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım
2 Desen Türleri; 2- Gölgesel Desen Örneklerinin incelenmesi Görsel Sunumlu Anlatım Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirmeler
3 Gölgesel Desen Teknikleri; Çini tekniğinin örneklerle incelenmesi Görsel Sunumlu Anlatım Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirmeler
4 Lekesel Biçimlendirme Yöntemleri (Çini Mürekkebi) Sözlü Anlatım, Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
5 Lekesel Biçimlendirme alıştırmaları (Çini Mürekkebi) Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
6 Lekesel Biçimlendirme alıştırmaları (Çini Mürekkebi ve Beyaz Guaş Boya) Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
7 Gölgesel Desen Teknikleri; Füzen tekniğinin örneklerle incelenmesi Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım
8 Çizgisel ve Gölgesel desen eskizleri (Füzen) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
9 Çizgisel ve Gölgesel desen etüdleri (Füzen) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
10 Çizgisel ve Gölgesel desen etüdleri (Füzen) Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
11 Işık Gölge Etkisinin Araştırılması (Füzen ve Tebeşir) Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirmeler
12 Çizgi ile Hacim Araştırmaları (Karakalem) Uygulama çalışmaları takip ve değerlendirmeler
13 Çizgi ile Hacim Araştırmaları (Karakalem) Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler
14 Çizgi ile Hacim Araştırmaları (Karakalem) Uygulama çalışmaları, takip ve değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Gottfried BAMMES, Studien zur Gestalt des Menschen , E.A SEEMANN,Leipzig-2001
2- Gottfried BOMMES, Der Nackte Mensch, Veb Verlag Der Kunst, Dresden
3- Michael JAFFE, The Great Heritage-Renaissance and Baroque Drawings from Chatsworth ,
National Gallery of Art, Board of Trustees, Washington -1995
4- Hugo CHAPMAN, Michelangelo Drawings: Closer to the Master , The Trustees of the British
Museum,London-2005
5- Frank ZÖLLNER, Leonardo da VINCI 1452-1519 : The Complete Paintings and Drawing , Taschen,
London- 2003
6- Editor: Klaus Albrecht SCHRÖDER, (Çok Yazarlı) The Great Masters of The Albertina Michael
Imhof Verlag, Petersberg-2008
7- Raffaele De GRADA, Maitres Du Desin Dictionnaire , Celiv, Paris-1994

Diğer ders materyalleri:
1- Canlı Model, Kafatası, Kemikler, Mulajlar, Antik dönem büstleri, Kadın - Erkek Torsu
Organik ve İnorganik Nesneler, Endüstriyel Tasarım Ürünleri
2- İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2-Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarda analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5-Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir. Gözleme dayalı araştırmalar uygulamalı olarak yapılır. Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir.

Değerlendirme Kriteri

1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı ,
3- Çalışmaların niceliği ve,
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin
Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyması,
Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri :13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı) 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Ödev-Sunum hazırlama 1 14 14
Desen Defteri Eskiz 14 1 14
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555513511
ÖK.251535315311
ÖK.3555153
ÖK.453553133131
ÖK.5555535