DERS ADI

: Göz Hareketleri, Göz Hareketlerinin Nörolojisi ve Kayıtlanması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6078 Göz Hareketleri, Göz Hareketlerinin Nörolojisi ve Kayıtlanması SEÇMELİ 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLDEN AKDAL HALMAGYI

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında göz hareket bozukluklarının nörolojisi ve göz hareketlerinin anatomisi ve fizyolojisi; göz hareketlerinin kaydedilmesi ve kaydedilmiş verilerin yorumlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Göz hareketleri anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olma
2   Göz hareketlerinin günlük yaşamdaki rolü, göz hareketleri ve kayıtlama çalışmalarının önemi hakkında fikir edinme
3   Nörolojide ve nörodejeneratif hastalıklarda göz hareket bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma
4   Bilimsel bilgiye erişme ve anlamlandırma
5   Göz hareketlerinde yazılı, sözel sunum ve kayıt yapma becerilerini edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sakkad sistemi İz sürme ve görsel fiksasyon İstemsiz göz hareketleri Nörodejeneratif hastalıklarda göz hareketleri I Nörodejeneratif hastalıklarda göz hareketleri II
2 Göz hareketlerinin kayıtlanması Göz hareketlerinin kayıtlanması Uygulamalı Göz hareket bozukluğu olan hastaların incelenmesi Uygulamalı Göz hareket bozukluğu olan hastaların incelenmesi Nörodejeneratif hastalıklarda göz hareketleri bozuklukları ile ilgili literatür taraması
3 Göz hareketlerinin kayıtlanması Göz hareketlerinin kayırtlanması Uygulamalı Göz hareket bozukluğu olan hastaların incelenmesi Uygulamalı Göz hareket bozukluğu olan hastaların incelenmesi Göz hareketlerinin kayıtlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar: The Neurology of Eye Movements JR Leigh, DS Zee. Oxford University Press 2015

Yardımcı kaynaklar: Eye Movement disorders Agnes Wong. Oxford University press 20072. Oxford series in social cognitive and social neuroscience

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, Laboratuvar çalışması, Literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev
3 LAB Lab/Uygulama
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + LAB* 0.20 + FN*0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ* 0.20 + ODV * 0.10 + LAB* 0.20 + BUT*0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma makale tartışma ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

02324124059

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Uygulama 60 1 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 20 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 50 50
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 15 45
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 4 5 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 304

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.553