DERS ADI

: Kadın Sağlığında Kuram ve Modeller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6035 Kadın Sağlığında Kuram ve Modeller SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde kullanılan kuram ve modellerin uygulamada, eğitimde ve araştırmada kullanılabilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında kullanılan kuram ve modelleri bilme
2   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki öğrencilerin seçilen kuram / Modellerin araştırmada kullanımını bilme.
3   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki öğrencilerin seçilen kuram / Modellerin uygulama alanında kullanımını bilme
4   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki öğrencilerin seçilen kuram / Modellerden biri ile ilgili standart bir bakım planı hazırlaması.
5   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki öğrencilerin seçilen kuram / Modellerden biri ile ilgili hazırladıkları standart bir bakım planı doğrultusunda bakım vermesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram, kuram ve model nedir Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde kullanılan kuram ve model örneklerinin tartışılması. Annelik rolüne bağlanma modeli - Ramona Mercer Sağlığı geliştirme Modeli- Nola J. Pender Stres Teorisi Adaptasyon Kuramı Sister Callistra Roy
2 Doğum ve doğum sonu dönemde, Roy un Uyum Modeli ne göre hazırlanmış standart bakım planına göre hemşirelik bakımı verme.
3 ROY un Uyum Modeli nin uygulamada kullanımı ROY un Uyum Modeli nin araştırmada kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Walker PH, Neuman B, (1996). Blueprint for Use of Nursing Models: Education, Research, Practise & Administration, New York.
2.Meleis AI, (2007). Theoretical Nursing, Development & Progress, Fourth Edition, Lippincott Williams & Wilkins.
3.Fawcett J, (2005). Contemporary Nursing Knowledge, Analysis and Evaluation of Nursing Models and Theories, Second Edition. Philadelphia.
4.Parker ME, (2005). Nursing theories & Nursing Practise, Second Edition, Philadelphia.
5. Roy SC. (2009). The Roy Adaptation Model, Third Edition.
6.Tomey AM, Alligood RM. (1998). Nursing Theorists and Their Work . Fourth Edition. Mosby Year Book Inc., USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt
Vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 70
Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 69 68
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 75

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Uygulama 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Ödev Hazırlama 6 10 60
Sunum Hazırlama 6 9 54
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555555
ÖK.555555