Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ÖZLEM BİLİK |
Dersi Alan Birimler |
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, cerrahi hemşireliği temel kavramları, erişkin gelişim dönemleri, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası hemşirelik, birey ve ailenin perioperatif eğitimi konularında öğrencinin gelişen ve değişen yeni bilgiye odaklanmasını sağlayarak, alan dersi ve uygulamalarına hazır oluşluğunu sağlamayı ve teoriye dayalı model doğrultusunda tez konusuna katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Phipps W.J., Sands J.K., Marek J.F. Medical Surgical Nursing, Concepts and Clinical Practice. 1999, Mosby, St Louis |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Görsel destekli sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
- Perioperatif hasta eğitim materyalinde konuyu ele alması ve bilgiyi kullanımı değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
- Öğrenci, bu derste gelişim dönemi teorilerini, birey ve aile eğitim ilkelerini ve ameliyat öncesi, sırası ve sonrası hemşirelik bakımında yenilikleri kullanarak ameliyat öncesi, sırası ve sonrası döneme yönelik hasta ve ailesi için eğitim materyali geliştirmekten sorumludur. Ara sınav olarak değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yard. Doç. Dr. Özlem Bilik |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|