Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. BÜLENT KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sağlık sistemlerinin değişik sınıflandırma tekniklerini öğretmek, sağlık sistemleri alanındaki Avrupa, Amerika, Asya, Avustralya ve Afrika kıtalarına ait belirgin ülke örneklerini Türkiye sistemi için incelemektir. Program sonunda öğrencilerin farklı sağlık sistemlerini analiz edebilme yetisine kavuşmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1)WHO The World Health Report 2000:Health Systems: Improving Performance Geneva, 2000. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler sağlık sistemleri üzerine sunumlar, ülke örnekleri üzerine kısa olgu sunumları ve değişik ülke örneklerinin öğrenci seminerleri olarak sunumuyla işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Çoktan seçmeli 2 adet sınav, öğrencilerin kısa mevzuat sunumları ve her öğrenci başına bir adet ülke örneği semineri ile yapılacaktır.Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılacaktır. Ödev, sunum ve sınavlar ders notuna yansıyacak şekilde yüzdeler üzerinden ağırlıklandırılarak öğrencinin notu hesaplanacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin analitik düşünebilme, sunum yapabilme, problem çözebilme yönleri çoktan seçmeli sınavlar ve topluluk önünde sunumlar yoluyla değerlendirilecektir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta: bulent.kilic@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her Çarşamba saat 14.00-15.00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|