DERS ADI

: TİPOGRAFİK TASARIMDA YENİ EĞİLİMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 6109 TİPOGRAFİK TASARIMDA YENİ EĞİLİMLER SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Tipografik tasarımın iki boyutlu düzlemden kurtulma isteğini disiplinler arası kullanımı ve kurgulanmasıyla görselleştirebilmek. Tasarımlarda dil ve imgenin kullanımını izleyicinin dilin saklı kalmışlıklarını deneyimleyebileceği ve keşfedebileceği bir oyun haline dönüştürebilmek. Tasarımları sanatla (kamusal sanat, çevresel sanat, sokak sanatı vb.) yada tasarımın farklı dallarıyla (mimari, heykel vb.) etkileşime geçerek kurgulayabilmek. Görsel iletişim ve sunum bilgilerini yaratıcı bir şekilde geliştirebilmek. Öğrenciyi, edindiği ve geliştirdiği bilgi ve becerileri yetkin bir şekilde öğretebilecek kapasiteye ulaştırabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat eğilimleriyle etkileşime geçebilmesi
2   Yeni medyalardan yararlanabilmesi
3   Tipografiye farklı bir gözle bakıp, onlara yeni anlam ve biçimler yükleyebilmesi
4   Farklı yönelimler için sınırsız düşünebilmesi
5   Varolmayan bir tasarım dünyası yaratabilmesi
6   Alışılmışın dışında farklı anlatım yolları üretebilmesi
7   Tasarımın sınırlarının sanatın sınırlarıyla kesiştiği alanlarda çalışabilmesi, üretebilmesi
8   Çok yönlü bir tipografik bakış açısına sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. Tipografik tasarımda yeni eğilimlerin örnekler üzerinden incelenip tartışılması. Öğrencilerle araştırma, seminer konularının ve uygulama projesinin kavramsal altyapılarını nasıl oluşturacakları üzerine görüşmeler.
2 Görüşmelerde oluşturulan konseptlerin seçimle netleştirilmesi.
3 Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik.
4 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
5 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
6 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
7 Araştırma Raporu Teslimi.
8 Seminer
9 Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları
10 Olgunlaşan tasarımın maketi üzerinde çalışmalar. Doğru malzeme ve medya seçimi.
11 Tasarımın maketi için alternatifler.
12 Tasarımın son şeklinin seçilmesi.
13 Tasarımın son şekli üzerinde kritik.
14 Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MIDDENDORP, J., Dutch Type, oıo Publishers, Rotterdam, 2004
SAGMEISTER, S., NETTLE, D., HELLER, S., SPECTOR, N., Things I have learned in my life so far, Abrams Book, 2008
CROW, D., Visible Signs: An introduction to semiotics in the visual arts, AVA Publishing, Switzerland, United Kingdom, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Pr. Dr. H. Yakup Öztuna
Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi
Grafik Bölümü Başkanı
Balçova/İzmir
yakup.oztuna@deu.edu.tr
+905327397863

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Tasarım Projesi 13 6 78
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.143534
ÖK.25533
ÖK.33345
ÖK.455
ÖK.5444
ÖK.6333
ÖK.74
ÖK.8