DERS ADI

: Dünyada Güncel Eğitim Reformları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6039 Dünyada Güncel Eğitim Reformları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMİHA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Ülkemiz ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim politikalarını değerlendirebilme; eğitimde değişimi yeni kuramalar açısından değerledirme, sorunlara çözüm üretebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı eğitimin gelişimi, amaçları ve sorunlarını tanımlayabilme,
2   Eğitimi etkileyen etmenleri karsılaştırmalı olarak açıklayabilme
3   Yeni sosyo-kültürel, ekonomik ve teknolojik gelişmelerin bugünün ve yarının eğitimine yansımalarını anlayabilme,
4   Eğitim sorunlarını karşılaştırmalı olarak tartışabilme
5   AB ve çesitli ülkelerde yenilik ve reformları karşılaştımalı olarak analiz etme, benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirebilme.
6   Türk eğitim sistemini değerlendirmek için eğitim göstergelerini karşılaştırmalı olarak kullanabilmek ve Türkiye de eğitim reformlarını anlama ve yenilik ve reform önerileri geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, amaçları, göstergeleri ve sorunları
2 Ulusal ve uluslararası kurumların raporların incelenmesi 1: Eğitim araştırmaları göstergeleri; eğitimi etkileyen sosyal, politik, ekonomik ve teknolojik etmenler,
3 Eğitimde kalite arayışları değerlendirmesi; Öğrenci başarı; Temel yeterlilik ve beceriler
4 Avrupa birliği ülkelerinin eğitim Reformları
5 Türkiye de eğitim Reformları ve AB
6 Diğer bazı merkez yönetim odaklı ülkelerde eğitim politika ve reformları (Fransa örneği gibi.
7 Yerel yönetim odaklı eğitim politika ve reformları: İngiltere, ABD, Almanya ve Brezilya gibi.
8 Merkez-yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: Norveç ve Finlandiya gibi İskandinav ülkelerinde eğitim politikaları ve reformlar Merkezi-yerel bazı Uzakdoğu ülkelerinde eğitim politikaları ve reformları: Japonya, Kore, Singapur
9 Uluslararası boyutta yüksek öğretim politika ve reformlarını incelemek 1: ABD ve AB ve Bazı Avrupa ülkeleri
10 Uluslararası boyutta yükseköğretim politika ve reformlarını incelemek 2: Bazı Uzakdoğu ülkeler: Japonya, Çin, Kore

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 15 15
Proje Ödevi 2 3 6
Final Ödevi 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144444444
ÖK.255555555
ÖK.344444444
ÖK.455555555
ÖK.544444444
ÖK.655555555