DERS ADI

: Örgütsel Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6040 Örgütsel Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin örgütsel öğrenme teorilerini ve ilgili literatürdeki yayınları kavramasını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Örgütsel öğrenme ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi.
2   2. Örgütsel öğrenme kavramını sosyal bilimlerdeki paradigma değişimi çerçevesinde yorumlayabilme.
3   3. Örgütsel öğrenme ile ilgili toerileri eleştirel olarak analiz edebilme.
4   4. Okullarda örgütsel öğrenme ihtiyacını tanımlayabilme.
5   5. Okul müdürlerinin örgütsel öğrenmeyi teşvik etmedeki rolünü kavrayabilme.
6   6. Örgütsel öğrenme ile ilgili literatür bilgisinin pratikte nasıl kullanılabileceğini irdeleme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri Tanışma
2 2. Sosyal Bilimlerde Paradigma Değişimi: Yeni Nesil Düşünme ve Öğrenme Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara, Güneş, B. (2003). Paradigma Kavramı Işığında Bilimsel Devrimlerin Yapısı ve Bilim Savaşları: Cephelerdeki Fizikçilerden Thomas S. Kuhn ve Alan D. Sokal. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-44.
3 3. Örgütsel Öğrenme Nedir Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
4 4. Örgütsel Öğrenme Teorileri/ Argyris ve Schön (1978) Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Argyris, C., & Schon, D. A. (1974). Theory in practice: Increasing professional effectiveness. Jossey- Bass. www.infed.org/thinkers/argyris.htm
5 5. Örgütsel Öğrenme Teorileri/ Daft ve Weick (1984) ve Fiol ve Lyles (1985) Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Daft, R. L., & Weick, K. E. (1984). Toward a model of organizations as interpretation systems. Academy of management review, 9(2), 284-295.
6 6. Örgütsel Öğrenme Teorileri/ Levitt ve Mart (1988) Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Levitt, B., & March, J. G. (1988). Organizational learning. Annual review of sociology, 14(1), 319-338.
7 7. Örgütsel Öğrenme Döngüsü -Örgütsel Öğrenme Kavramına İlişkin Örnek Olay Tartışması Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
8 8. Ara sınav
9 9. Okullarda Örgütsel Öğrenmeyi Teşvik Etmek-Öğrenmeyi Öncelikli Hale Getirme Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
10 10. Okullarda Örgütsel Öğrenmeyi Teşvik Etmek- Mesleki Gelişim ve Kendini Gerçekleştirme Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
11 11. Okullarda Örgütsel Öğrenmeyi Teşvik Etmek-İnsan İlişkileri Bilgi Yönetimi Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
12 12. Okullarda Örgütsel Öğrenmeyi Sağlamada Okul Müdürünün Rolü Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
13 13. Okullarda Örgütsel Öğrenme Kavramına İlişkin Makale İnceleme Tartışma, Rapor Hazırlama
14 14. Okullarda Örgütsel Öğrenme Kavramına İlişkin Makale İnceleme
15 15. Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Argyris, C., & Schon, D. A. (1974). Theory in practice: Increasing professional effectiveness.
Jossey-Bass.
Daft, R. L., & Weick, K. E. (1984). Toward a model of organizations as interpretation
systems. Academy of management review, 9(2), 284-295.
Gülcan, M., Bumin Süzen, Z.. (2016). Örgütsel öğrenme.  Pegem Yayıncılık: Ankara
Levitt, B., & March, J. G. (1988). Organizational learning. Annual review of sociology, 14(1), 319-
338.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, grup çalışması, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 30 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144432542
ÖK.223533155
ÖK.334531424
ÖK.442215512
ÖK.545123241
ÖK.624553311