DERS ADI

: Çocuk ve Ergende Travma Sonrası Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6087 Çocuk ve Ergende Travma Sonrası Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin, travma sonrasında psikolojik danışmanlığın nasıl yapılacağı hakkında bilgilenmelerini, bilinçlenmelerini ve bu alanda danışmanlık yapabilme yeterliliği kazanmalarını sağlamaktır.yapabilme yeterliliği kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Travmatik bir olayın çocuk, ergen ve ailelere etkilerini öğrenme,
2   Travmatik bir olaydan sonra bireylerde görülebilecek tepkilerin neler olduğu bilme,
3   Travmanın etkileriyle başaçıkmada bireylere yardım edebilme
4   Travma sonrasında anne-babalara ve öğretmenlere düşen görevler hakkında bilinçlenme
5   Travmatik olaylara dayanıklı bireyleri yetiştirme
6   Travmatik bir olay yaşayan bireylere travma sonrasında psikolojik yardımda bulunma,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Travmatik bir olay ve travma sonrası stres bozukluğu kavramlar Trafik kazalarının etkileriyle başaçıkma.
2 Travmatik bir olaydan sonra bireylerde görülebilecek tepkiler Parçalanmış aile ya da tek ebeveynli çocuklara psikolojik yardım.
3 Travmatik bir olayın çocuk, ergen ve ailelere etkileri; Travma sonrası stres bozukluklarının tedavisinde psikoterapi
4 Travmanın etkileriyle başaçıkma; Çocuklarda yas ve acıyla baş etmede psikolojik yardım. Travma sonrasında anne-babalara ve öğretmenlere düşen görevler. Travmatik olaylara dayanıklı bireyler yetiştirme.
5 Madde bağımlılarına tedavi yardımı. Final
6 İntihar eğilimlerine çeşitli yaklaşımlar ve müdahale teknikleri.
7 İşkencenin; savaş ve terör olaylarının psikolojik etkileri
8 Genel değerlendirme, sınav
9 Çocuk istismarı ve etkileriyle başaçıkma
10 Depremin psikolojik etkileriyle başaçıkma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Herman, J (2012). Travma ve İyileşme. Litera Yayınları, İstanbul.
Van der Kolk, B. (2018). Beden Kayıt Tutar. Nobel Yayınevi. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1515555555
ÖK.2515555555
ÖK.3515555555
ÖK.4515555555
ÖK.5515555555
ÖK.6515555555