DERS ADI

: Psikolojik Danışmada Çağdaş Bilişsel Terapi ve İleri Düzey Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6089 Psikolojik Danışmada Çağdaş Bilişsel Terapi ve İleri Düzey Teknikler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bilişsel terapilerin prensiplerini öğretme, bilişsel teknikleri öğretme, bilişsel bir perspektif geliştirebilme, beceri repertuarını geliştirme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişsel terapilerin temellerini anlama ve açıklayabilme
2   Bilişsel tekniklerin temellerini anlama ve açıklayabilme
3   Bilişsel bir perspektif geliştirebilme
4   Psikolojik danışma beceri repertuarını geliştirme
5   Bilişsel terapi kuramlarının etik kurallarını ayırtedebilme
6   Bilişsel perspektife uygun program ve uygulamalar geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilişsel terapilerin tarihsel ve felsefik temelleri
2 Bilişsel terapilerin kavramsal temelleri
3 Otobiyografik analiz
4 Kabul ve Kararlılık terapisi
5 Kabul ve Kararlılık terapisi
6 Mindfulness ve kabul temelli psikoterapi
7 Mindfulness ve kabul temelli psikoterapi
8 arasınav
9 Şema Terapi
10 Şema Terapi
11 ACT Bireysel ve grup danışması uygulaması
12 Mindfulness Bireysel ve grup danışması uygulaması
13 Şema terapi Bireysel ve grup danışması uygulaması
14 Tartışma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keçe, C., Coşar, F., Özcan, K., ve Çay, M: ( 2020). Mindfulness ve Kabul Temelli Psikoterapi ,Pusula Yayınevi, Ankara.

Farrell, J. M., Reiss,N & Shaw, I. A. ( 2016).Şema Terapi Klinisyenin Rehberi, Psikonet Yayınları, İstanbul

Ögel, K. (2015) . Farkındalık ve Kabullenme Temelli Terapiler, Boylam Psikiyatri Enstitüsü HYB yayıncılık, Ankara

Arntz, A. & Jacob, G. (2019) Uygulamada Şema Terapi/Şema Mod Yaklaşımına Giriş Rehberi , Nobel Akademi Yayıncılık Eğitim Dan. LTD
Young J. E. & Klosko, J. S. ( 2017) Hayatı Yeniden Keşfedin , Psikonet Yayınları, İstanbul

Harris, R ( 2018). ACT'ı Kolay Öğrenmek , Litera Yayıncılık

Leahy, R .L. Bilişsel Terapi Yöntemleri , Boylam Psikiyatri Enstitüsü HYB yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

araştırma yapma, seminer hazırlama, sunum yapma, makale yazma, makale ve kitap çevirisi yapma, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

sınav, ödev, sunum, araştırma ve uygulama

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, araştırma, Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması, belirlenen kriterlere ve etiğe uygunluk önemlidir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Anlatım, araştırma, Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması, belirlenen kriterlere ve etiğe uygunluk önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

belirlenir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555