DERS ADI

: Ergenlerle Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6091 Ergenlerle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

: Öğrencilerin ergenlerle danışma yaparken kullanılabilecekleri farklı teknik ve araçları öğrenmeleri ve ergenlik döneminde yaşanan güçküller ile ilgili bir bakış açısı geliştirmeleri bu dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ergenlikle ilgili güncel yaklaşımları, soruları ve sorunları tanımlayabilme
2   Ergenlerle psikolojik danışmada çeşitli teknikleri ve araçları kullanabilme
3   Ergenlerle psikolojik danışmada yaratıcı teknikleir kullanabilme
4   Ergenlerle psikolojik danışmada farklı psikolojik danışma kuramlarını kullanabilme
5   Ergenlerle psikolojik danışmada kullanılan psikolojik danışma becerilerini geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ergenliği anlamak
2 Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme
3 12-14 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma
4 15-19 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma
5 18-21 Yaş Arasındaki Beliren Yetişkinlerle Psikolojik Danışma:
6 Psikolojik Danışma Süreci: Terapötik İlişkiyi Kurma
7 Danışmanlık stratejileri (Sembolik, bilişsel davranışçı, yaratıcı, psiko-eğitsel )
8 Psikodinamik Yaklaşımlar
9 İnsancıl Yaklaşımlar
10 Bilişsel-Davranışçı Yaklaşımlar
11 Bilişsel-Davranışçı Yaklaşımlar
12 Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları
13 Yapılandırmacı Yaklaşımlar
14 Yapılandırmacı Yaklaşımlar
15 Ergenlerle Psikolojik Danışmada Yasal ve Etik Konular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole
Smith-Adcock, S., & Tucker, C. (Eds.). (2016). Counseling children and adolescents: Connecting theory, development, and diversity. SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, sunum, tartışma ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

değerlendirme kriterlerine ilişkin rubrik derste öğrencilerle paylaşılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Proje Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 28 28
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1515555555
ÖK.2515555555
ÖK.3515555555
ÖK.4515555555
ÖK.5515555555