DERS ADI

: Müzik Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6047 Müzik Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal bilimler, müzik ve müzik eğitimi alanında paradigmal dönüşümün (yorumlamacı paradigma) farkında olmalarını sağlayarak, nitel araştırmaların felsefi ve kuramsal temellerini anlamalarını ve bir nitel araştırma sürecinde neler yapılacağını aktarmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin nitel araştırma sürecini müzik eğitimi bağlamında uygulamalı olarak tecrübe etmeleri, verileri nitel araştırma standartlarına göre analiz etmeleri ve çalışmalarını raporlaştırmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nitel araştırmanın kuramsal ve felsefi temellerini öğrenir; bilimsel araştırma geleneği içindeki yerini anlar. Nitel araştırmanın doğasını ve amacını müzik ve müzik eğitimi alanlarının doğası ve amacı ile ilişkilendirir.Nitel araştırmada etik (denekten katılımcıya) yaklaşımları ve nedenlerini anlar.
2   Nitel araştırma desenlerini öğrenir (Kültür analizi, Etnografi, Sınıf Etnografisi, Olgubilim, Durum Çalışması, Eylem Çalışması, Fenomenoloji, Kuram Oluşturma) Nitel araştırmaya uygun deseni seçer (Uygulama)
3   Nitel araştırmaya uygun örneklemi seçer. Nitel araştırma desenine ve problemine uygun sorularını sorma ve soru formunu oluşturmayı öğrenir (Soru formunun hazırlanmasında göz önünde bulundurulması gereken durumları ve soru tiplerini anlar).
4   Nitel araştırmada görüşme yapma ve gözlem tekniğini öğrenir. Nitel verilerin kodlanmasını öğrenir (Birinci düzey ve ikinci düzey kodlama, farklı araştırma desenlerine göre kodlama türleri ve örnek kodlama).
5   Kategoriler ve temalar oluşturmayı öğrenir, uygular (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
6   Nitel verilerin yorumlanması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
7   Nitel araştırma raporunun yazılması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerinde çalışır).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nitel araştırmanın kuramsal ve felsefi temellerini öğrenir; bilimsel araştırma geleneği içindeki yerini anlar. Nitel araştırmanın doğasını ve amacını müzik ve müzik eğitimi alanlarının doğası ve amacı ile ilişkilendirir.
2 Nitel araştırmada etik (denekten katılımcıya) yaklaşımları ve nedenlerini anlar.
3 Müzik ve müzik eğitimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası nitel çalışmaları inceler ve anlar.
4 Nitel araştırma desenlerini öğrenir (Kültür analizi, Etnografi, Sınıf Etnografisi, Olgubilim, Durum Çalışması, Eylem Çalışması, Fenomenoloji, Kuram Oluşturma). Nitel araştırmaya uygun deseni seçer (Uygulama)
5 Nitel araştırmaya uygun örneklemi seçer.
6 Nitel araştırma desenine ve problemine uygun sorularını sorma ve soru formunu oluşturmayı öğrenir (Soru formunun hazırlanmasında göz önünde bulundurulması gereken durumları ve soru tiplerini anlar).
7 Nitel araştırmada görüşme yapma ve gözlem tekniğini öğrenir.
8 Ara Sınav
9 Nitel verilerin yorumlanması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
10 Kategoriler ve temalar oluşturmayı öğrenir, uygular (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
11 Kategoriler ve temalar oluşturmayı öğrenir, uygular (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
12 Nitel verilerin kodlanmasını öğrenir (Birinci düzey ve ikinci düzey kodlama, farklı araştırma desenlerine göre kodlama türleri ve örnek kodlama). Kategoriler ve temalar oluşturmayı öğrenir, uygular (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerine çalışır).
13 Nitel araştırma raporunun yazılması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerinde çalışır).
14 Nitel araştırma raporunun yazılması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerinde çalışır).
15 Nitel araştırma raporunun yazılması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerinde çalışır).
16 Nitel araştırma raporunun yazılması (Araştırma uygulamalarından örnekler üzerinde çalışır).

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bazeley, P. & Jackson, K. (2013). Qualitative data analysis with NVivo (2nd Ed.). Sage
Publications: Thousand Oaks, CA. ISBN: 978-1-4462-5656-5

Denzin, N. & Lincoln Y. (Eds.) (2011). The Sage Handbook of Qualitative Research.
Sage Publications: Thousand Oaks, CA. ISBN 978-1-4129-7417-2

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, anlatım, veri toplama, veri analizi ve araştırma raporlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 13 169
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.25555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.65555555
ÖK.75555555