DERS ADI

: Aydınlanma Felsefesi ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6054 Aydınlanma Felsefesi ve Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

: Bilimsel ve eleştirel düşünmenin önemini kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefi düşünmenin ne olduğunu bilmek
2   Aydınlanma felsefesinin ne olduğunu bilmek
3   Aydınlanmanın bilimle ilişkisini anlamak
4   Cumhuriyet döneminde aydınlanma düşüncesinin yansımalarını bilmek
5   Aydınlanma düşüncesinin insan yaşamındaki önemini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefi düşüncenin ortaya çıkışı
2 Felsefenin konuları
3 Felsefi düşünmenin önemi
4 Aydınlanma nedir
5 Aydınlanma felsefesi nedir
6 Aydınlanmanın bilimle ilişkisi
7 Aydınlanma ve toplumsal yaşam
8 Ara sınav
9 Aydınlanmanın eğitime etkisi
10 Aydınlanmanın cumhuriyet dönemindeki yansımaları
11 Aydınlanma düşüncesi ve eğitim
12 Aydınlanma ve eleştirel düşünme
13 Aydınlanma ve toplumsal değişme
14 Aydınlanma ve eğitim sistemimize etkileri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Felsefenin ABC si, Önay SÖZER, İstanbul, 1998
Uğur Felsefe Öğreniyor, Hüseyin BATUHAN, İstanbul, 1998
Felsefiyat, Nesrin KALE, Ankara, 2009
Felsefe Tarihi, Macit GÖKBERK, İstanbul, 1985
Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir, Fendir, Aydın SAYILI, Ankara, 1984
Felsefe, Ayhan AYDIN, Ankara, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavlarıyla yapılacaktır.v

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırabilir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mabocoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 10 50
Vize Sınavına Hazırlık 3 15 45
Final Sınavına Hazırlık 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1232323
ÖK.22324232
ÖK.33433323
ÖK.42434233
ÖK.51524232