DERS ADI

: Fen Eğitimi ve İnsan Sağlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6026 Fen Eğitimi ve İnsan Sağlığı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ASLI SADE MEMİŞOĞLU

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen eğitimi içinde sağlık eğitiminin önemini kavrayarak, daha sağlıklı bireyler yetiştirme bilincine sahip olabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Daha sağlıklı bireyler yetiştirebilmek için eğitimin önemi bilgisine sahip olabilme
2   Fen eğitiminde sağlık ile ilgili verilmesi gereken bilgilerin önemini kavrayabilme
3   İnsan sağlığı ve fen eğitimi arasında ilişki kurabilme
4   Fen eğitimi içinde insan sağlığını koruma ve hastalıklarla mücadele edebilmeyi kapsayan kavramları karşılaştırabilme, değerlendirebilme
5   Sağlıkla ilgili son gelişmeleri takip edip yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi
3 İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların değerlendirilmesi
4 İnsan sağlığı ile ilgili teknolojik gelişmelerin tartışılması
5 Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi ve yaşamdaki yeri
6 İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarında sistemler ve sağlığı ile ilgili ünitelerin incelenmesi
7 Sağlıklı bireyler yetişmesinde eğitimin rolü
8 Ara Sınav
9 Fen eğitiminde insan sağlığının yer alması neden önemlidir İnceleme-araştırma konusu
10 Fen laboratuarlarında sağlığın korunmasına yönelik alınması gereken tedbirler (laboratuar güvenliği) neden önemlidir İnceleme- araştırma
11 Türkiye de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması
12 Konu ile ilgili makale sunumu
13 Konu ile ilgili makale sunumu
14 Dönem boyu yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Guiberrt J J (2000).Sağlık Çalışanları İçin Eğitim Kitabı. 6. Baskı. Dünya Sağlık Örgütü, CENEVRE
2. Sözen C (2007). Sağlık Eğitimi. Palme Yayıncılık
3. Bilim- Teknik Dergileri
4. Sağlık ve Eğitim ile ilgili makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür araştırması ve sunumu, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134344444
ÖK.234344444
ÖK.334344444
ÖK.434344444
ÖK.534344444