DERS ADI

: Fen Eğitimi Araştırmalarının Kritik ve Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6023 Fen Eğitimi Araştırmalarının Kritik ve Analizi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerin eğitim araştırmalarını kritik ve analiz edebilme bilgi ve becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır. Fen eğitimi alanında önemli konulardaki araştırmaların okunması ve incelenmesi. Bu araştırmaların incelenmesiyle öğrencilerin bu alandaki önde gelen eğitimci ve araştırmacıları tanıması ve onların çalışmaları hakkında bilgi edinmesi. Dersin başka bir amacı ise öğrencilere değişik araştırma yöntemlerini, önemli analiz tekniklerini, ve yayınlanan araştırmaların başlıca kısımlarını tanıtmaktır. Dersin önemli bir amacı ise araştırmaların analiz ve incelenmesinden yeni araştırma konuları çıkarımı yapmaktır. Bu dersi alacak öğrencilerin araştırma metodları, veri toplama yöntemleri, istatiksel analiz teknikleri gibi konularda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitimi alanında literatürde (alan yazında) istenilen bir makaleye ulaşabilme
2   Yayınlanmış bir araştırma makalesinin kısımlarını açıklayabilme
3   Fen eğitimi araştırma makalelerini kritik ve analiz edebilme
4   Alan yazında araştırma yapılabilecek önemli alanları tespit edebilme
5   Nitel veya nicel bir feneğitimi makalesinin kritik ve analizini yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı-Eğitim araştırmalarının kritik ve analizi
2 Nicel araştırmaların kritik ve analizi
3 Nitel araştırmaların kritik ve analizi
4 Bir araştırma makalesinin kritik ve analizi nasıl yazılır
5 Fen eğitiminde belirli konularda alanyazın tarama denemeleri
6 Fen öğreniminin doğası ve sorgulayıcı fen eğitimi konularında alanyazın taramasından elde edilen makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
7 Fende kavram yanılgıları ve kavramsal öğrenme konusunda makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
8 Arasınav
9 Fen eğitiminde değerlendirme konusunda makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
10 Fen eğitiminde öğretim yöntemleri (projeye dayalı, probleme dayalı gibi) konusunda makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
11 Fen eğitiminde laboratuar, deneysel çalışmalar ve öğrenme teknolojileri konularında makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
12 Fen öğretmeninin mesleki gelişimi ve fen öğretmeni eğitimi konularında makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
13 Fen öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme inanışları konularında makalelerin incelenmesi ve analizi- Bu konuda seçeceğiniz bir makalenin analizini hazırlayınız.
14 Öğrencilerin makale kritik ve analizlerini sunması ve ders değerlendirmesi.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlköğretim Fen Bilimleri Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Raporları,
Fen Eğitimiyle ulusal ve uluslararası güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatürden araştırma okuma, elektronik ortamda tartışmalara katılma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 5 10 50
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1445
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4445
ÖK.5445