DERS ADI

: Görsel Göstergebilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6068 Görsel Göstergebilim SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin görsel ve basılı yazın kuramlarını öğrenmelerini sağlamak ve reklamlar yoluyla aktarılan anlatıları eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel ve basılı yazın kuramları hakkında bilgi sahibi olma
2   Reklam ve medya yoluyla aktarılan anlatıları eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilme
3   Görsel okuryazarlık alanyazınına hakim olma
4   Medya okuryazarlığı ve görsel okuryazarlık becerisi sağlayabilecek eğitim malzemesi geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, İzleğin değerlendirilmesi
2 Görsel okur yazarlık kuramları
3 Sezgisel - Mantıksal deneyim
4 Algılamanın psikolojisi
5 Uzam kuramları
6 Hareketli medyanın görsel dili
7 Medya sunuluşları ve stereotipler
8 Konuların gözden geçirilmesi
9 Reklam, Kitle İletişim ve Toplum
10 Medya eğitimi, Medya Okuryazarlığı
11 Yeni medya
12 Yeni Medya Okuryazarlığı
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arnheim, Robert (1954). Art and visual perception. Berkeley, University of California Press, one chapter.
Barry, Ann Marie (1995). Media, Youth and Violence. In Couch, Richard (ed.). The Visual Literacy Review. Volume 25, No. 2, pp. 1-4.
Braden, Roberts A. (1996). Visual Literacy. JVVL, 16, 2, pp. 9-83.
Couch, Richard (1995). Critical Viewing of Television. In Couch, Richard (ed.). The Visual Literacy Review. Volume 25, No. 2, pp. 5-7.
Dondis, Donis A. (1973). A Primer of Visual Literacy. The M.I.T. Press, Chaps. 1 & 2 (pp. 1-38).
Eysenck, Michael and Keane, Mark (1990). Cognitive psychology a student's handbook. London, Erlbaum Assoc.
Fleming, Malcom (1987). Designing pictorial/verbal instruction: some speculative extensions from research to practice. Chapter 5 in Houghton and Willows, eds. The Psychology of Illustration: Instructional Issues. New York: Springer-Verlag; pp. 136-157.
Griffin, R. E. and Whiteside, J. Alan. (1984). Visual literacy: A model for understanding the discipline, in Walker, Braden, and Dunker (eds.). Visual Literacy-Enhancing Human Potential. Bloomington, IN: International Visual Literacy Association, pp. 70-82.
Lacy, L. (1987). An Interdisciplinary Approach for Students in K-12 Using Visuals of all Kinds. In R.A. Braden, D. G. Beauchamp, and L. W. Millers (Eds.). Visible & Viable: The Role of Images in Instruction and Communication. Commerce: East Texas State University.
Levie, W. Howard. Research and theory on pictures. JVVL, 4,2 (bibliog.).
Monoco, James (1981). How to read a film. Oxford Univ. Press, Chaps 1&3 (skim).
Robinson, Rhonda (1986). Television literacy for adults: Learning to see TV. Media and Adult Learning, 9,1, pp. 13-16.
Seels, Barbara and Fredette, Barbara (1994). A dialogue about mythological symbols from the campfire to the digital age. In Beauchamp, Braden and Baca (Eds). Visual Literacy in the Digital Age. Bloomington, IN: International Visual Literacy Association, pp. 119-125.
Wiegmann, Beth (1992). Visual Literacy, Science Process Skills, and Children's Books. In R. A. Braden, J. C. Baca, D. G. Beauchamp (eds.). Art, Science and Visual Literacy. Blacksberg, VA: IVLA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve finalde hazırlanacak olan makaleler üzerinde değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri "0" (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kamil.iseri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 7 70
Ödev Hazırlama 1 22 22
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.354
ÖK.455