DERS ADI

: Helenistik ve Roma Dönemlerinde İyonya I (İng)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 6107 Helenistik ve Roma Dönemlerinde İyonya I (İng) SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Anadolu'da bugünkü İzmir ve Aydın illerinin sahil şeridine Antik Çağ'da verilen ad olan Ionia Bölgesi ni tanıtmaktır. İyonyalılar dönemlerindeki özgür ve halkın haklarını koruyan yönetimleri sayesinde baskı altında kalmadan bilim, ticaret vb. şeylere yönelmişlerdir. Bu yaptıkları şeylerle dönemlerinde gelişmiş bir bölge olmuş ve gelecekteki çoğu özgür kentin kurucusu olmuşlardır. İyonya dönemlerinde halkı baskı altına almayan çok az sayıdaki bölgeden biridir. Antik Çağ da çoğu bilim insanını getirerek büyük ilerlemeler sağlamışlardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda Arkeoloji Biliminde Ionia Bölgesinin yerini öğrenmiş olacaklardır;
2   Antik Çağda Anadolunun bölgeleri ve kentleri ile coğrafyaları bilgisi gelişir;
3   Klasik Arkeoloji ve Ortaçağ Arkeolojisi kavramları pekişir;
4   Antik Çağ sürecindeki bazı kavramları öğrenmiş olacaklardır.
5   Arkeoloji bölgelerarası değişimleri ayırt edebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batı Anadolu coğrafyası.
2 Terminoloji.
3 Antik Hellen politik tarihi.
4 Antik Hellen dönemi Anadolusu.
5 Protogeometrik Dönemde Ionia.
6 Geometrik Dönemde Ionia.
7 Arkaik Dönemde Ionia.
8 Vize sınavı
9 Klasik Dönemde Ionia.
10 Hellenistik Dönemde Ionia.
11 Erken Roma Döneminde Ionia.
12 Orta Roma Döneminde Ionia.
13 Geç Antik Çağ-Erken Bizans Döneminde Ionia.
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Chadwick, John (1976). The Mycenaean World. Cambridge UP. ISBN 0-521-29037-6.
2- Shear, Ione Mylonas. "Excavations on the Acropolis of Midea: Results of the Greek Swedish Excavations under the Direction of Katie Demakopoulou and Paul Åström". American Journal of Archaeology, January 2000, 104(1):133 134.
3- Tandy, David W. Prehistory and History: Ethnicity, Class and Political Economy. Black Rose Books Ltd., 2001. ISBN 1-55164-188-7
4- Wikander, Orjan. "Archaic Roof Tiles the First Generations". Hesperia, 59(1):285 290, January March, 1990.
5- French, Elizabeth (2002). Mycenae: Agamemnon's Capital. Tempus. ISBN 07524 1951 X.
6- K.A. and Diana Wardle (1997, 2000). Cities of Legend: The Mycenaean World. Bristol Classical Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve alan çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Ergün LAFLI
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, 35160, İzmir.
Tel.: 0232.301 87 21.
GSM: 0539.577 07 33.
Faks: 0232.453 90 93.
E-mail: .
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Cuma saat 13.00-14.00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Arazi çalışması 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 10 80
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555