DERS ADI

: Turizmde Tüketici Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6212 Turizmde Tüketici Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı tüketicilerin karar verme sürecinin ve bu sürecin pazarlama kararları ve uygulamaları için taşıdığı önemin anlatılmasıdır. Tüketicilerin davranışları, tüketici karar verme sürecini etkileyen bireysel, toplumsal ve durumsal faktörler, satın alma ve tüketim davranışı turizm sektörü temel alınarak açıklanmaya çalışılacaktır. Küresel ölçekte tüketici davranışı, tüketim kalıplarındaki yeni eğilimler ve tüketici davranışının etik boyutu incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışını etkileyen kişilik, yaşam tarzı, motivasyon, algılama gibi bireysel faktörler ile kültür, alt-kültür, sosyal sınıf, referans gruplar ve aile gibi toplumsal faktörleri irdeleyebilme
2   Tüketici karar verme sürecinde etkili olan faktör ve süreçleri analiz edebilme
3   Tüketici karar verme ve tercih model ve aşamalarını kavrayarak turizmde tüketici davranışını değerlendirebilme
4   Turizmde tüketici davranışını anlamada tüketici araştırmalarının rolünü algılayarak bu alanda araştırma yapabilme becerisi kazanma
5   Pazarlama alanında tüketicinin önemini kavrayarak tüketici hakları, tüketicini korunması ve sosyal açıdan sorumlu pazarlama anlayışını savunabilme
6   Turizm pazarlamasında turist davranışı üzerine analitik bir bakış açısı ve kavrayış geliştirerek turizmde pazarlama yönetiminde edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi
2 Turist Davranışının Tarihsel Kökenleri Turist Motivasyonları
3 Turizmde Tüketici Davranışı Modelleri
4 Turist Davranışında Kültürel Etkiler
5 Turist Davranışında Demografik Etkiler
6 Satın Alma Kararı Süreci
7 Turist Davranışı Tipolojileri
8 Turizm Talebi ve Pazarlar
9 Destinasyon Seçimi
10 Tüketici Satın Alma Davranışı ve Satın Alma Öncesi Bilgi Arayışı
11 Algılama, Beklentiler ve Tatmin
12 Turist Davranışında Araştırma Yöntemleri
13 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
John Swarbrooke and Susan Horner (2006). Consumer Behavior in Tourism, Butterworth-Heinemann
Yardımcı Kaynaklar:
Abraham Pizam and Yoel Mansfeld (2001). Consumer Behavior in Travel and Tourism. New York: Haworth Hospitality Press.
Del I. Hawkins, David L., Motherbaugh and Roger Best (2010). Consumer Behavior. Building Marketing Strategy. Eleveth Edition. New York, NY: McGraw-Hill.
Gerrit Antonides and W. Fred Raaij (Editors) (1999). Case Studies in Consumer Behavior. Wiley and Sons Inc.
Hale N. Tongren (1993). Cases in Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall.
John Mowen and Michael S. Minor (2001). Consumer Behavior: A Framework. Upper Saddle River, New Jersey.
Martha McEnally (2002. Cases in Consumer Behavior. Volumes I & II New Jersey: Prentice Hall.
Michael R. Solomon (2011). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Ninth Edition. New Jersey: Prentice Hall
Wayne D. Hoyer and Deborah J. MacInnis (2007). Consumer Behavior. Boston: Houghton Mifflin Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorumlu öğretim üyesi tarafından verilecek ilk iki hafta giriş derslerinden sonra, konaklama sektöründe faaliyet gösterecek hayali bir otel işletmesinin kuruluşu ve faaliyete geçirilmesi için gerekli aşamaları her hafta hazırlayacakları ödev, sunum ve tartışmalarla ele alacaklardır. Bu sayede, teorik bilginin uygulamada kullanılma becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 234

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1545554453
ÖK.2553554444
ÖK.3544354453
ÖK.4443455444
ÖK.5444554454
ÖK.6354555454