Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Turizm İşletmeciliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. EMİR ÖZEREN |
Dersi Alan Birimler |
Turizm İşletmeciliği Doktora |
Dersin Amacı |
Sosyal teori, Frankfurt Okulu, tüketim kültürü, modernlik ve post-modernite çerçevesinde ana akım turizm pratiklerini eleştirel yöntemlerle çözümlemek ve turizm olgusunu eleştirel yönetim çalışmaları perspektifinden incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bauman, Z. (2017). Akışkan modernite. İstanbul: Can yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, yönlendirilmiş okumalar, sınıf tartışmaları, vaka incelemeleri ve proje |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Proje, öğrencilere verilen araştırma başlığı çerçevesinde 20-40 sayfa civarında yazılı metin olarak sunulmalıdır. Söz konusu projenin açık ve anlaşılır ifadeler kullanılarak yazılması, eleştirel düşünce biçimini yansıtması gerekmektedir. Öğrencilerin projenin her aşamasını açıklayabilmeleri, projeyi sınıf arkadaşlarına sunabilmeleri, kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri ve yapılan araştırmanın özgün değer taşıması önem arz etmekte, öğrencilerin kuramsal bilgiden ne şekilde faydalandıkları ve bu bilginin araştırmacıların kendi akademik yolculuklarını nasıl ve ne ölçüde dönüştürdüğünü net şekilde ifade edebilmeleri önem taşımaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derse 70 % oranında katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr.Emir ÖZEREN emir.ozeren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 15.00-17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|