Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. EBRU TOLAY |
Dersi Alan Birimler |
Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, örgüt teori ve yaklaşımlarının kökenlerini ve zaman içinde geçirdikleri tarihsel gelişimi incelemek ve böylece işletme yönetimi alanı ile ilgili kavramlar arasında daha kolay ve sağlıklı bir şekilde bağlantı kurulmasını sağlamaktır. Ayrıca yönetimin temel fonksiyonlarına ve günümüz iş yaşamındaki güncel konulara ilişkin bilgi ve örnekleri sunarak yönetim bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Örgüt Teorisi . Ali Ekber Akgün, Halit Keskin, İpek Koçoğlu
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konular kuramsal düzeyde incelenecek ve tartışılacaktır. Anlatım, görsel araçlar, tartışma, soru-cevap, örnek olay analizi gibi öğretim yöntemleri kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenciler, ara sınav ve final sınavı ile birlikte dersteki tartışmalara katılmaları ve dönem sonu ödevlerinin sunumuna göre değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencinin ders ile ilgili okumalar yapması ve sınıf içi tartışmalara katılması önemlidir. Ara sınav ve final sınavı için yöneltilen sorular genel olmayıp spesifiktir. Bu nedenle çözümlemeler, terminolojinin doğru ve yerinde kullanımı ile yapılmalıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.tolay@deu.edu.tr
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başlangıcında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|