DERS ADI

: Çağdaş Tarihçiliğin Evrimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2055 Çağdaş Tarihçiliğin Evrimi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

1920'lerden Günümüze Dünya'da tarihçilik, Annales ekolü ve tarihçilikte yeni dönem,
Tarihte belge ve yorum, Tarih yazılmalı mı Tarihçilikte Post-modern dönem,
Türkiye'de tarihçilik, Osmanlı tarih anlayışı, Tanzimat dönemi ve modern tarihçilik,
Cumhuriyet dönemi tarih anlayışı vb. konu başlıklarıyla sunumlar ve analizlerle
yürütülecek olan dersin amacı tarih bölümü öğrencilerine tarih biliminin yapısı ve
işlevi hakkında bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1920'lerden günümüze dünyada tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
2   1920'lerden günümüze Türkiye'de tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi
3   Dünya'da çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
4   Türkiye'de çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
5   Dünya tarihçiliğinin Türk tarihçiliğindeki rolü ve etkilerini kavraması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Tarih bilimi
2 2. hafta 19.yy'dan 20.yy.a tarihçilik
3 3. hafta Anales ekolü
4 4. hafta Hermeneuitik
5 5. hafta Objektif tarih
6 6. hafta Tarihte Rölativite
7 7. hafta Ara sınav
8 8. hafta Karşılaştırmalı Tarih
9 9. hafta Sözlü Tarih, Aile Tarihi
10 10. hafta Gündelik Yaşam Tarihi
11 11. hafta Yerel Tarih
12 12. hafta Postmodernizm ve Tarih
13 13. hafta Ulus Tarihlerinde Yeni Yaklaşımlar
14 14. hafta Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lacoste, Yves, Tarih Biliminin Doğuşu İbn Haldun, DonKişot Yay., İst., 2002.
Carr, E. H., Tarih Nedir , İletişim Yay., 5.b., İst., 1996.
Özbaran, Salih, Tarih, Tarihçi ve Toplum, TVYY., 2.b., İst., 2005.
Behar, Büşra E., İktidar ve Tarih, AFA Yay., İst., 2.b., 1996.
Arnold, John H., Tarih, Dost Kitabevi, Ank., 2007.
Güler, İbrahim, Tarihin Toplumdaki İşlevi ve Öğretimi, Elif Kitabevi, İst., 2005.
Iggers, George G., Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, TVYY., İst., 2000.
Durukan, Kaan, Türkili Hicazkar Türkiye de Tarih Anlayışı Üzerine, İş Bankası Kültür
Yay., İst., 2003.
Burke, Peter, Fransız Tarih Devrimi Annales Okulu, Doğu-Batı Yay., İst., 2000.
Özbaran, Salih (Haz.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Boratav, Ali (Der.), Tarih ve Tarihçi Annales Okulu İzinde, Alan Yay., İst., 1985.
Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Oral, Mustafa, Türkiye de Romantik Tarihçilik (1910-1940), Asil Yayın Dağıtım, Ank.,
2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize
2. Proje+ Ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate
alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders gününde ve saatinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 10 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154
ÖK.2543
ÖK.3555
ÖK.45435
ÖK.555