DERS ADI

: Eskiçağ'da Akdeniz Ticareti

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4055 Eskiçağ'da Akdeniz Ticareti SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Tunç Çağından Roma Çağının sonuna kadarki süreçte deniz ticaretinin Akdeniz halkları üzerindeki etkilerini sosyoekonomik ve sosyokültürel yönlerden işlemek dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilir
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilir
3   Deniz taşımacılığının kökenlerini açıklayabilir
4   Akdeniz ticaretinin gelişimini kavrayabilir
5   Akdeniz deniz güzergâhlarını belirtebilir
6   Gemi yapımındaki evrimin temel aşamalarını açıklayabilir
7   Deniz ticaretinin etkilerini sosyoekonomik ve sosyokültürel düzlemde değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsam ve Kaynaklar
2 Akdeniz Deniz Taşımacılığının Kökenleri
3 Deniz Güzergâhları
4 Gemi Yapımı
5 Tunç Çağı Ekonomik Sistemi
6 Tunç Çağı Doğu Akdeniz Ticareti
7 Talassokrasiler I: Minos - Miken
8 Ara Sınav
9 Talassokrasiler II: Fenike - Mısır
10 Hellen Kolonizasyonu ve Ticareti
11 Roma Çağı Akdeniz Ticaretine Giriş
12 Roma İmparatorluk Dönemi Kabotajı
13 Roma İmparatorluk Dönemi Ticaretinin İçeriği ve Roma Denizciliği
14 Ticaretin Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abulafia, D., Tarih Boyunca Akdeniz Uygarlıkları. (çev. N. Elhüseyni), İstanbul: Oğlak Yayınları.
Bradford, E., Akdeniz: Bir Denizin Portresi. (çev. Ahmet Fethi), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Braduel, F., Akdeniz: Tarih, Mekân, İnsanlar ve Miras. (çev. N. Erkurt, A. Derman), İstanbul: Metis.
Casson, L., Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler. (çev. G. Ergin). İstanbul: Homer Yayınları.
Finley, M.I., Antik Çağ Ekonomisi, (çev. H. P. Erdemir), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Meijer, F. ve van Nijf, O. (1992). Transport and Society in the Ancient World. London: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4: Ara sınav
ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133444
ÖK.233444
ÖK.333444
ÖK.433444
ÖK.533444
ÖK.633444
ÖK.733444