DERS ADI

: Hellen Tarihi ve Uygarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2038 Hellen Tarihi ve Uygarlığı ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Ege havzası ve Hellas'ta İ.Ö. 3. binyıldan İ.Ö. 2. yüzyıla kadar yaşanan tarihsel süreci işlemek dersin amacını teşkil etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilir
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilir
3   Hellen tarihinin kapsamını belirtebilir
4   Hellen kültürünün yayılımını açıklayabilir
5   Atina siyasetinin, yönetim biçimlerinin ve kurumlarının geçirdiği safhaları yorumlayabilir
6   Hellenistik Çağın siyasi ve sosyo-ekonomik yapısını analiz edebilir
7   Edindiği bilgileri Avrupa kültür tarihi içinde değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsam ve Temel Edebi Kaynaklar
2 Hellasın Prehistoryası
3 Minos ve Miken Uygarlıkları
4 Karanlık Çağ - Polis - Yunan Kolonizasyonu
5 Arkaik Çağ - Oligarşi, Tiranlık ve Demokrasi
6 Klasik Çağ - Pers Savaşları - Delos Deniz Birliği - Atina İmparatorluğu
7 Atina Demokrasisinin Kurumları ve Reformistler
8 Ara Sınav
9 Klasik Atina'da Kültür ve Toplum
10 Peloponnesos Savaşı
11 Thebai Hegemonyası - II. Philipposun Yükselişi
12 Büyük İskender: Granikos, İssos ve Gaugamela Savaşları
13 Hellenistik Krallıkların Oluşumu
14 Hellenistik Uygarlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alexiou, S., Minos Uygarlığı, (çev: E. T. Tulunay), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları
Bosch, M. E., Helenizm Tarihinin Anahatları I-II, (çev: S. Atlan), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları
Cartledge, P. Pratikte Antik Yunan Siyasi Düşüncesi, (çev: K. Tanrıyar), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Friedell, E. Antik Yunanın Kültür Tarihi, (çev: N. Aça), Ankara: Dost Kitabevi
İplikçioğlu, B. Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Mansel, A. M., Ege ve Yunan Tarihi, Ankara: TTK.
Rodgers, N. Antik Yunan, (çev: Ü. E. Uysal), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
Tekin, O. Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İstanbul: İletişim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-4: Ara sınav
1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Alan/saha çalışması 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.235
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.635
ÖK.7