DERS ADI

: Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığının Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4034 Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığının Sorunları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 1923 ten günümüze Türkiye Cumhuriyeti nin karşılaşmış olduğu ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel sorunlarla ilgili kavramsal çerçeve oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cumhuriyet Tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2   Cumhuriyet tarihinin sorunlarını yakından tanıması
3   Cumhuriyet tarihinin sorunlarını hakkında değerlendirme yapması
4   İdeolojik ve epistemolojik olarak Cumhuriyet Tarihi süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin kavramsal çerçevesinin zenginleşmesi
5   Cumhuriyet Tarihi sürecinin tarih yazımına yansımalarını analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve kaynakları üzerine genel değerlendirme
2 Cumhuriyet ideolojisi ve günümüzdeki sorunları
3 II. Cumhuriyet tartışmaları
4 Tek parti yönetimi ve ideolojisi
5 Tek parti yönetiminin ideolojik kaynakları
6 Nutuk
7 Cumhuriyet döneminde ayaklanmalar
8 Arasınav
9 Türkiye de çok partili parlamenter yaşamın kuruluşu
10 Demokrat Parti ve ideolojisi
11 6-7 Eylül Olayları
12 1960 larda Türkiye
13 Askeri darbeler ve Türkiye
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Osmanlı dan Cumhuriyet e Problemler, Araştırmalar, Tartışmalar, Tarih Vakfı Yurt Yay., Birtinci Uluslararası Tarih Kongresi Bildirileri, Ankara, 1993.
2. Emre Kongar, Türkiye nin Toplumsal Yapısı, Bilgi Yay., Ankara 1979.
3. Mete Tunçay, Türkiye de Sol Akımlar, 1925-1936, İstanbul, 1992.
4. Cemil Koçak, Türkiye de Milli Şef Dönemi, İletişim Yay., Cilt: 1-2, İstanbul, 1996.
5. Mete Tunçay, Türkiye de Cumhuriyeti nde Tek Parti Yönetiminin Kuurlması, Yurt Yay., Ankara, 1981.
6. Orhan Koloğlu, Cumhuriyet in İlk Onbeş Yılı, 1923-1938, İstanbul, 1999.
7. Esat Öz, Tek Parti Yönetimi ve Siyasal Katılım, Ankara, 1992.
8. Ali Gevgilli, Yükseliş ve Düşüş, İstanbul, 1987.
9. Doğan Akyaz, Askeri Müdahalelerin Orduya Etkisi, İletişim Yay., İstanbul, 2002.
10. Günay, Göksu Özdoğan, Turan dan Bozkurt a Tek Parti Döneminde Türkçülük, 1931-1946, İstanbul, 2001.
11. William Hale, Türkiye de Ordu ve Siyaset, Hil Yay., İstanbul, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oktaygokdemir@mynet.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.555