DERS ADI

: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma: Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5004 Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma: Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okulöncesi dönemde kaynaştırmanın eğitimi modellerini, yöntemlerini, tekniklerini kuramsal çerçevede değerlendirerek, erken çocukluk döneminde farklı özel gereksinimli çocuklara yapılacak kaynaştırma düzenlemelerini, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetlerini düzenleyerek karşılaşılabilecek sorunlara özgün çözümler üretebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitiminin amaçlarını açıklama.
2   Erken çocukluk döneminde uygulanan kaynaştırma eğitimi modelleri, yöntemleri, teknikleri hakkında bilgi sahibi olma.
3   Farklı gereksinimleri olan çocuklara göre kaynaştırma eğitimi düzenlemeleri oluşturabilme
4   Kaynaştırma eğitimi etkinlikleri esnasında karşılabilecek problemlere hazır olma ve özgün çözümler üretme
5   Kaynaştırma eğitimine uygun programlar düzenleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Programının İncelenmesi Tanışma
2 Özel Eğitim ve Kaynaştırma tanımları
3 Erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitiminin amaçları
4 Kaynaştırma eğitiminde modeller
5 Kaynaştırma eğitiminde yöntemler
6 Kaynaştırma eğitiminde teknikler
7 Genel tekrar, dersin değerlendirmesi, arasınav
8 Kaynaştırma eğitimi etkinlikleri düzenleme
9 Kaynaştırma eğitimi etkinlikleri düzenleme
10 Kaynaştırma etkinlikleri esnasında karşılaşılabilecek problemler
11 Kaynaştırma etkinlikleri esnasında karşılaşılabilecek problemlere özgün çözümler üretme
12 Kaynaştırma eğitimi düzenlemelerini değerlendirme
13 Türkiye `de kaynaştırma eğitimi uygulamaları
14 Dünyada kaynaştırma eğitimi uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ataman, Ayşegül.(2005) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim , Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş.
2. Güzel Özmen, Rüya.(2005) Kaynaştırma Ortamlarında Öğretimsel Düzenlemeler , Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 9.30-11.00
HAY 402

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 4 8 32
Sunum Hazırlama 4 8 32
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.153145325555
ÖK.244155425455
ÖK.345255355444
ÖK.455344543544
ÖK.533333333333