DERS ADI

: Çocuğu Tanıma Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5030 Çocuğu Tanıma Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuğu tanımaya ilişkin yaklaşımlar, kullanılan testler ve test dışı teknikleri tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminde kullanılan çocuğu tanıma teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
2   Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri hakkında bilgi sahibi olma
3   Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma tekniklerini uygulayabilme
4   Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişimsel düzeyine uygun özgün etkinlikler geliştirme
5   Erken çocukluk döneminde uygulanan gelişimsel etkinlikleri değerlendirip karşılaşılan problemlere özgün çözümler üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, ders tanıtımı ve planlama
2 Bireysel farkları etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
3 Eğitim sürecinde çocuğu tanımanın önemi
4 Çocuğu tanımanın temel ilkeleri ve çocuğu tanıma tekniklerinin sınıflandırılması
5 Gözleme dayalı teknikler (gözlem işaret listeleri, özellik kayıt çizelgeleri, anekdot kaydı).
6 Gözleme dayalı teknikler (derecelendirme ölçekleri, gelişim dosyaları), gözleme karışan hatalar
7 Genel tekrar, dersin değerlendirmesi, ara sınav
8 Kendini anlatma teknikleri (problem tarama listesi, soru listesi/anket).
9 Kendini anlatma teknikleri (otobiyografi, arzu listesi, zaman cetveli,).
10 Etkileşime dayalı teknikler (görüşme, vaka incelemesi, vaka konferansı, veli konferansı, veli toplantıları, ev ziyaretleri)
11 Başkalarının kanılarına dayalı teknikler (kimdir bu, sosyal uzaklık ölçeği
12 Başkalarının kanılarına dayalı teknikler (sosyometri,)
13 Oyun terapileri, gelişim ölçekleri
14 Resim analizi
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders Notları
2.Bireyi Tanıma Teknikleri. Ed. Yrd. Doç.Dr. A.Aykut CEYHAN, Anadolu Üniversitesi Yayınları 2002 Eskişehir
3. Barbara Nilsen, Ed. D. (1997) Week by week Plans for Observing and Recording Young Children

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Problem çözme, sunu, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.132212325344
ÖK.243343444434
ÖK.343244344334
ÖK.454434334445
ÖK.554445354555