DERS ADI

: Çağdaş Gelişim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5031 Çağdaş Gelişim Kuramları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders okul öncesi eğitimi alanında uzmanlaşacak olan öğrencilerin çağdaş gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu bilgileri okul öncesi çağdaki çocukların bedensel, bilişsel, dil, sosyal, duygusal gelişimlerine katkısı hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olma
2   Gelişim kuramlarının çocuğun gelişimine katkısını bilme
3   Gelişim kuramları içinde çocuğun bedensel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerine bakışı hakkında fikir sahibi olma
4   Gelişim kuramlarının okul öncesi eğitime katkısı hakkında fikir sahibi olma
5   Gelişim kuramları ile okul öncesi eğitim ilişkisi kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin genel bilgilendirme
2 Freud ve Ericson un kuramları
3 Piaget nin kuramı
4 Kohlbergin kuramı
5 Mahler in kuramı
6 H.S.Sullivanın gelişim kuramı
7 K.Horneyin kuramı
8 Genel tekrar, dersin değerlendirmesi, ara sınav
9 John Bowlbynin kuramı
10 Mastersonun kuramı
11 Froom un kuramı
12 Adlerin kuramı
13 Kohut un kuramı
14 Ainsworthün kuramı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ainsworth, M. (1978). Patterns of attachment: A psychological study of a strange situation. Hillsdale, N.J.:
Lawrence Erlbaum Associates.
2. Bandura, A. (1963). Social learning and personality development. New York: Holt, Rinehart, & Winston.
3. Bowlby, J. (1980). Attachment and loss. New York: Basic Books.
4. Erikson, E. (1985). Childhood and society. 35th anniversary ed. New York: W.W. Norton.
5. Klein, M. (1984). The Psychoanalysis of Children. London: Hogarth.
6. Kohlberg, L. (1987). Child psychology and childhood education: A cognitive developmental view. New York: Longman.
7. Piaget, J. (1963). The origins of intelligence in children. New York: Norton.
8. Piaget, J. (1968). Judgement and reasoning in the child. Totowa: Littlefield, Adams, & Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.girgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134435
ÖK.23335
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.53343