DERS ADI

: Spor ve Egzersiz Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5101 Spor ve Egzersiz Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans adaylarının spor ve egzersiz psikolojisine ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, bu konuda becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Motivasyon ve liderliğin teori ve pratiğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
2   Grup Süreçleri yarışma ve işbirliğinin teori ve pratiğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Psikolojik Beceri Antrenmanlarının teori ve pratiğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Kişiliğin teori ve pratiğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Egzersiz psikolojisinin teori ve pratiğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor ve Egzersiz Psikolojisinin tarihsel gelişimi.
2 Temel kavramlar: hareket, fiziksel aktivite, egzersiz, oyun, spor, egzersiz psikolojisi, spor psikolojisi, psikolojik becerilerin antrenmanı
3 Spor ve Egzersizde kişilik, karakter ve sportmenlik
4 Spor ve Egzersizde motivasyon
5 Spor ve Egzersizde, uyarılma, stress ve kaygı
6 Yarışma ve Yardımlaşma
7 Geri bildirim, pekiştireçler ve içsel motivasyon
8 Vize
9 Spor ve Egzersizde iletişim
10 Spor ve Egzersizde liderlik
11 Spor ve Egzersizde grup dinamikleri
12 Psikolojik Becerilerin Antrenmanı
13 Spor ve Egzersizde iyilik, sağlık, tükenmişlik ve sakatlık psikolojisi
14 Spor ve Egzersizde çocuk ve gençlerin psikolojisi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Buchworth, J. Dishman, R. (2002). Exercise Psychology. IIIinois: Human Kinetics.
Berger, B. G. Pargman, D. Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Morgantown: Fitness Information Tech.
Carron, A. Hausenblas, H. Estabrooks, P. (2003). Psychology of Physical Activity. Boston: McGraw Hill.
Karageorgghis, C.I. Terry, P. C. (2011). Inside Sport Psychology. IIIinois: Human Kinetics.
Konter, E. (2006). Spor Psikolojisi El Kitabı. Nobel Yayınları. İzmir.
Konter, E. (2006). Sporda Karşılaşma Psikolojisi. Nobel Yayınları. İzmir.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi. Palme Yayınları. Ankara.
Konter, E. (2003). Spor Psikolojisi Uygulamalarında Yanılgılar ve Gerçekler. Dokuz Eylül Yayıncılık. İzmir.
Moran, A. (2004). Sport and Exercise Psychology, A Critical Introduction. London: Routledge.
Petruzzello, L. M. (2003). The Psychology of Exercise, Integrating Theory and Practice. Arizona: Holcomb Hathaway Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 28 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 28 28
Final Sınavına Hazırlık 1 28 28
Ödev Hazırlama 3 14 42
Sunum Hazırlama 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 209

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555
ÖK.2453444553
ÖK.3355445434
ÖK.44334
ÖK.54