DERS ADI

: Beceri Öğrenimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5068 Beceri Öğrenimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans adaylarının, beceri öğrenimine ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, bu konuda becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Beceri öğrenimiyle ilgili temel kavramları, teorik yaklaşımları kavrama ve kullanabilme.
2   2. Teknik, taktik ve mental beceri öğrenimine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   3. Beceri öğreniminde kontrol ve beynimize ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   4. Yetenek arama ve beceri geliştirmeyle ilgili bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   5. Beceri öğreniminde ön sezi, transfer, motor programlar, motivasyon, stres, kaygı, dikkat ve konsantrasyona ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beceri öğreniminin tarihsel gelişimi.
2 Motor beceriler ve sınıflandırılması, Beceri öğreniminde araştırma yöntemleri ve hareketin ilkeleri
3 Teknik, taktik, mental beceriler ve Motivasyon
4 Uyarılma, kaygı ve öz düzenleme
5 Hareketi kontrol etme ve beynimiz
6 Kişisel farklılıklar
7 Ara sınav
8 Motor beceri öğreniminin aşamaları
9 Motor programlar
10 Dikkat ve konsantrasyon
11 Bilgiyi işlemden geçirme, bellek ve geri bildirim
12 Karar verme, reaksiyon zamanı ve öncelleme
13 Öğrenmede transfer
14 Yetenek arama ve geliştirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Christina, R. W. Corcos, D. M. (1988). Coaches Guide to Teaching Sport Skills. IIIinois: Human Kinetics.
Latash, M. L. Lestienne, F. (2006). Motor Control and Learning. NewYork: Springer.
Gallahue, L. D. (2002). Classifying Movement Skills: One and Two Dimensional Models. 7. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 27-29 Ekim, Antalya.
Gallahue, L. D. Omzun, J. C. (2005). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. US: Brown and Benchmark Publishers.
Gould, D. Chung, Y. (2004). Self-Regulation Skills in Young, Middle, and Older Adulthood. In. M. R. Weiss (Ed.). Developmental Sport and Exercise Psychology, A Lifespan Perspective. Morgantown: Fitness Information Technology,Inc.pp.183-402.
Gökmen, H. Karagül, T. Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim. Ankara: Yayın No: 139. TC.Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Griffin, L. Mitchell, S. Oslin, J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A Tactical Game Approach. IIIinois: Human Kinetics.
Haywood, K. M. Getchell, N. (2005). Life Span Motor Development, Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Magill, R. (2003). Motor Learning and Control: Concepts and Application. Dubuque, IA: WM. C. Brown Publishers.
Morris, T. (2006). Acquisition and Performance of Sport Skills. West Sussex: John Willey and Sons Ltd.
Orhun, A. (1996). Sporda Yetenek Araştırma, Yetenek Seçme ve Yetenek Geliştirmede Koordinatif Yetenekler ve Önemi. İzmir: 1. Futbol ve Bilim Kongresi.
Orhun, A. (1985). Hareket Bilgisi Ders Notları. Manisa: Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü.
Petlickoff, L. M. (2005). Self-Regulation Skills for Children and Adolescents. In. M. R. Weiss (Ed.). Developmental Sport and Exercise Psychology, A Lifespan Perspective. Morgantown: Fitness Information Technology,Inc.
Rink, J. (2002). Teaching Physical Education for Learning. 4th. Edition MO: St. Louis, Mosby.
Sage, G. H. (1977). Introduction to Motor Behavior: A Neuropsychological Approach. Addison-Wesley Publishing Company: Massachusetts.
Schmidt, R. A. Wrisberg, C. A. (2004). Motor Learning and Performance: A Problem Based Approach.. IIlinois: Human Kinetics.
Schmidt, R. (1988). Motor Control and Learning. IIIinois: Human Kinetics.
Williams, A. M. Hodges, N. J. (2005). Skill Acquisition in Sport: Research, Theory and Practice. Routhledge: London.
Wrisberg, C. A. (2007). Sport Skill Instruction for Coaches. IIIinois: Human Kinetics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, Homework

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 18 1 18
Vize Sınavına Hazırlık 18 1 18
Final Sınavına Hazırlık 18 1 18
Ödev Hazırlama 18 2 36
Sunum Hazırlama 18 2 36
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1355353343355
ÖK.24553333343534
ÖK.3554533443
ÖK.45444444444
ÖK.5543434