DERS ADI

: İlkokul Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5095 İlkokul Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlkokul Fen bilimleri dersinde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokul 3. ve 4. sınıf fen bilimlerinde yer alan kazanımlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
2   Bu kazanımlara uygun okul dışı fen öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilme.
3   Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının fen öğretimindeki etkilerini kavrayabilme.
4   Bu ortamlara uygun uygulama örnekleri, etkinlikleri geliştirebilme.
5   Geliştirilen bu etkinlikleri değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 İlkokul 3. ve 4. Sınıftaki kazanımların incelenmesi
3 Fen programındaki önerilen öğretim yöntem ve tekniklerinin İncelenmesi
4 Okul dışı öğrenme nedir -1 (genel tanım ve kaynakların tartışılması)
5 Okul dışı öğrenme nedir -2
6 Okul dışı öğrenme nedir -3
7 Çevrede bulunan okul dışı öğrenme ortamlarının incelenmesi( müze, hayvanat bahçesi vb.)
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Ülkemizde okul dışı fen öğretimine yönelik çalışmaların araştırılması
10 Okul dışı öğrenme, Drama ve Fen öğretimi ilişkisinin tartışılması
11 Öğrencilerce geliştirilen okul dışı fen öğretimine ait öneriler- modellerin tartışılması-1
12 Öğrencilerce geliştirilen okul dışı fen öğretimine ait öneriler- modellerin tartışılması-2
13 Geliştirilen modellerin ilkokul öğretmenleri ve öğrencileri ile paylaşımı/ örnek okul gezisi ve inceleme
14 Derse ait içeriğin, metot ve tekniklerin değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Humberstone, B. & Stan, I. (2011). Outdoor Learning: Primary Pupils' Experiences And Teachers' Interaction In Outdoor Learning. Education 3-13, 39 (5), 529-540
-Kavak, N., Tufan,Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi: Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi.
-Linderman ,Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss Elementary School Teachers Attitudes Toward Forest Education. The Journal of Environmental Education, 42 (3), 152 167
-Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (39), 46-59
- Cross, R. (1996). Teaching Primary Science, Longman Ltd. Australia.
Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup Çalışması, Soru-cevap, Tartışma, Gösteri, Bilgisayar destekli öğretim.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Uzun ve kısa cevaplı sınavlar, sunumlar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14
ÖK.223
ÖK.33
ÖK.4433222
ÖK.533