DERS ADI

: Türk Eğitim Tarihi Üzerine Seminerler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5014 Türk Eğitim Tarihi Üzerine Seminerler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, Türk Eğitim Tarihinin önemini kavrayarak İslamiyet Öncesi Türk Devletlerinden günümüze kadar Türk Eğitim Tarihindeki gelişmelerin bilgisini edineceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kuruluş ve Klasik Dönem Osmanlı eğitim tarihinin temel unsurlarını yazabilme
2   Osmanlı eğitim tarihinin temel evrelerini açıklayabilme
3   Öğretmen yetiştirme kurumlarının tarihsel gelişimini özetleyebilme
4   Milli Eğitim Bakanlığı'nın tarihsel gelişimini yazabilme
5   Cumhuriyet Dönemi eğitim tarihinin temel kişi ve kurumlarını tanıyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri -Türk Eğitim Tarihinin Kaynakçası
2 Osmanlı Kuruluş Döneminde Eğitim ve Sıbyan Mektepleri
3 Osmanlı Klasik Döneminde Eğitim ve Medreseler
4 Osmanlı Medreselerin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
5 Osmanlı Saray Eğitimi ve Enderun Mektebi
6 Osmanlı Eğitiminde İlk Yenileşme Hareketleri ve Askeri Okullar
7 Tanzimat'a Kadar Eğitimde Batılılaşma Çabaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tanzimat Döneminde Eğitim (1839-1876)
10 II. Abdülhamit Döneminde Eğitim (1876-1908)
11 II. Meşrutiyet ve Osmanlı Maarifinin Sonu (1908-1920)
12 Cumhuriyet Döneminde Eğitim (1923-1938)
13 Milli Şef Dönemi (1938-1950)
14 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960) -Yakın Dönem Eğitim Alanındaki Gelişmeler (1960-2012)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Yahya (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayınları
Tekeli, İlhan-İlkin, Selim (1993). Osmanlı İmparatorluğu'nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sistemlerinin Oluşumu ve Dönüşümü. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
Koçer, Hasan Ali (1991). Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Fortna, Benjamin Carr (2005), Mekteb-i Hümayûn Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. İstanbul: İletişim Yayınları
Somel, Selçuk Akşin (2010). Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İstanbul: İletişim Yayınları
Kafadar, Osman (1997). Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma. Ankara: Vadi Yayınları
Kaplan, İsmail (1999). Türkiye'de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev+Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin anlatımı dersin hocası tarafından yapılmakla birlikte öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur. Dönem boyunca öğrencinin en az bir konuda ödev hazırlayıp sunması gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1253
ÖK.2253
ÖK.3253
ÖK.4253
ÖK.5253