Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam eğitiminin oluşum, gelişim ve kurumsallaşmasını tarihsel süreç içerisinde ortaya koymak. İslam eğitim teorisinin oluşumunda etkili olan İslam'ın bilim anlayışı ile bunlara kaynaklık eden Kur'an ayetlerini ve hadislerini incelemek. Hz. Muhammed döneminden başlayarak Mekke ve Medine devri İslam eğitiminin gelişimini ele almak. İslam eğitiminde Peygamber sonrası eğitim hareketlerini ve kurumlaşmasını medreselere gelinceye kadar değerlendirmektir. Örgün din eğitiminin en önemli unsurlarından biri olan medreselerin kuruluş, gelişim ve kapatılış süreçlerini analiz etmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Abdullah Özbek, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed, Ankara 2002. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
veli.ozturk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Serbest |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|