Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin İslam felsefesi ile ilgili eserlerde epistemolojinin konusunu oluşturan bilginin tanımı, alanı, kaynakları ve bilgiyi elde etme yollarına dair yapılan tartışmalarla diyalojik ilişki kurmasını sağlamak. Buradan hareketle İslam felsefesinde genel olarak varlık, özel olarak eşyanın mahiyeti hakkında yapılan araştırmaların epistemolojik bir boyuta sahip olduğu anlayış ve farkındalığını ortaya çıkarmak. Akıl, Nefs, Bilimler Tasnifi ve Mantık üzerine yazılan eserlerde irdelenen epistemolojinin ana ilkelerine dair yeterli bilgi birikimi oluşturmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Platon; Devlet, çev., Sabahattin Eyüboğlu, M. Ali Cimcoz, İstanbul 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, sunum yapma, araştırma, soru- cevap ve ödev. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenciler İslam Felsefesinde ele alınan bilgi teorisinin ana konuları ve problemleri hakkında kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirirler. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile derse yönelik performanslarına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmetaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 - 16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|