DERS ADI

: Din Eğitiminin Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5145 Din Eğitiminin Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Din eğitimi ve öğretiminin temelleri hakkında genel bir çerçeve sunarak özellikle hukuki temelleri hakkında bilgi vermektir. Ülkemizde ve Batı'da din eğitimi ve öğretiminin hukuki dayanakları değerlendirilecektir. Anayasalarda ve yasalardaki din eğitimi ve öğretimiyle ilgili maddeler karşılaştırmaları şekilde değerlendirilecektir. Cumhuriyet döneminde din eğitimi ve öğretimiyle ilgili kanunların yorumlanma ve uygulama biçimleri analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitiminin temellerini genel hatlarıyla açıklar.
2   Din eğitiminin hukuki temelleri konusunda ayrıntılı şekilde bilgi sahibi olur.
3   Ülkemizde din eğitimiyle ilgili kanunları ve yönetmelikleri kavrar.
4   Batı'da din eğitiminin hukuki temellerini tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar
2 Din Eğitimi ve Öğretimi
3 Din Eğitimi ve Öğretiminin Tarihi Süreci
4 Tevhidi Tedrisat ve Din Eğitimi
5 Cumhuriyet Sonrası Din Eğitimi Kurumları ve Toplum Eğitimine Katkıları
6 Din Eğitiminin Kuramsal Temelleri
7 Din Eğitiminin İnsani Boyutu
8 Ara Sınav
9 Din Eğitiminin Sosyal Boyutu
10 Batı'da Din Eğitiminin Hukuki Boyutu
11 Batı da din eğitimiyle ilgili kanunlar
12 Batıda din eğitimiyle ilgili kanunların yorumlanma ve uygulam süreçleriyle ilgili tartışmalar
13 Batıda din eğitimiyle illgili öne çıkan davalar ve mahkeme kararları
14 Genel Değerlendirmeler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, 2005.
2. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş, Din Eğitimi El Kitabı, 2012.
3. Şükrü Keyifli, Dini Bilgiler Öğretimi, 2013.
4. Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metotlar, 2007.
Yardımcı kaynaklar:
1. Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, 2004. .
2. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, 2010.
3. Recai Doğan- Cemal Tosun,Din Kültürü Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2003.
4. Cavit Binbaşıoğlu, Öğretim Yöntemi ve Uygulamaları, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Kitap Okuma 3 5 15
0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335